امروز پس از برگزاری ستاد مقابله با کرونا انجام شد:

توضیحات استاندار در خصوص آخرین تصمیم ها و محدودیت های کرونایی خوزستان

۱۳۹۹/۱۲/۰۱ - ۱۸:۲۰:۳۱
کد خبر: ۱۱۳۹۸۵۱
توضیحات استاندار در خصوص آخرین تصمیم ها و محدودیت های کرونایی خوزستان
استاندار خوزستان آخرین تصمیم ها و محدودیت های کرونایی استان را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، قاسم سلیمانی دشتکی عصر امروز جمعه یکم اسفند ماه جاری در پایان نشست اضطراری ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا که با حضور قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت و اعضای ستاد استانی در محل استانداری برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیش از این که در وضعیت آبی به سر می بردیم مهمترین مشکل آن بود که برای مردم عادی انگاری صورت گرفته بود و تصور عموم بر این بود که همه چیز حل شده است.

اوگفت: در نتیجه این عادی انگاری، مراسم مختلف، مراوده ها، رفت و آمد ها و مسافرت‌ها دقیقاً مانند زمانی که کرونا نبود، انجام شد و در نتیجه کرونا ویروس آن هم از نوع جهش یافته با منشاء انگلیسی گسترش یافت.

استاندار خوزستان افزود: برآورد ما این بود که منشا گونه جهش یافته از خارج از کشور است و در مرحله اول مرزها را در بخش مسافرتی به مدت یک هفته بستیم و پس از یک هفته اگر شرایط کنترل نشود این محدودیت تمدید خواهد شد. همچنین در مرزها باید شرایطی ایجاد کنیم که امکان تست سریع از مسافران فراهم شود.

نماینده عالی دولت در خوزستان بیان کرد: ممنوعیت تردد روزانه از ساعت ۲۱ تا چهار بامداد با قدرت ادامه پیدا می کند و در شهرستان های قرمز اصناف، اداره ها و دیگر دستگاه‌ها برابر با محدودیت ها و دستورالعمل های مشخص شده فعالیت خواهند کرد.

سلیمانی اضافه کرد: در این شهرستان ها تعطیلی بازار، اصناف و دستفروشان به جز گروه یک شغلی به طور کامل انجام خواهد شد و کارخانجات و کارگاه های تولیدی با یک سوم ظرفیت به فعالیت خواهئد پرداخت. اداره ها و دستگاه‌ها نیز به جز دستگاه های ضروری و خدمت رسان حداکثر با یک سوم فعالیت می‌کنند.

رییس شورای سلامت استان تاکید کرد: کارکنان دارای بیماری‌های زمینه‌ای، زنان باردار و افراد مسن حتماً در دورکاری باشند و همه نهادها، دستگاه ها و بخش خصوصی موظف هستند به کمک طرح شهید سلیمانی بیایند.

رییس ستاد مقابله با کرونا استان خوزستان افزود: در صورت اجرای طرح غربالگری محله به محله حلقه انتشار ویروس شکسته خواهد شد و افراد مبتلا دقیق‌تر شناسایی و قرنطینه می‌شوند و خانواده و بستگان بیمار و کسانی که با بیمار تردد داشته باشند تست می‌شوند‌.

استاندار خوزستان در پایان با بیان اینکه در ورودی‌ها و خروجی‌های استان کنترل بیشتری انجام خواهد شد، بیان کرد: از رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز درخواست کردیم در کنار دبیری ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا امر سخنگویی این ستاد را نیز بر عهده گیرند.

 

نظر شما