امروز طی نامه ایی به استاندار خوزستان؛

روسای بیمارستان های اهواز خواستار قرنطینه کامل و تعطیلی ۲ هفته‌ای خوزستان شدند

۱۳۹۹/۱۲/۰۳ - ۲۲:۵۶:۴۲
کد خبر: ۱۱۴۱۱۹۶
روسای بیمارستان های اهواز خواستار قرنطینه کامل و تعطیلی ۲ هفته‌ای خوزستان شدند
روسای 6 بیمارستان اهواز که در حال خدمت رسانی به بیماران کرونایی هستند خطاب به استاندار، خواستار تعطیلی دو هفته‌ای خوزستان شدند.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، امروز یکشنبه سوم اسفند ماه جاری، روسای6 بیمارستان اهواز با توجه به شیوع فراگیر کرونا ویروس موتاسیون یافته(انگلیسی)، قرمز شدن وضعیت 11 شهرستان و تکمیل ظرفیت تخت های بیمارستانی، طی نامه ایی به استاندار خوزستان به عنوان عالی ترین مقام دولت در استان خواستار تعطیلی دو هفته ایی خوزستان شدند.

در این نامه که به امضای روسای بیمارستان‌های گلستان، امام خمینی(ره)، رازی، سینا، ابوذر و طالقانی رسیده، نوشته شده:

جناب آقای قاسم سلیمانی دشتکی

استاندار محترم خوزستان و رییس ستاد استانی مقابله با کرونا خوزستان

"همانگونه که مستحضرید پیک جدید ویروس کرونا با غلبه ی سوش جهش‌ یافته انگلیسی، چند روزی است که در استان خوزستان آغاز شده و به‌ سرعت در حال پیشروی است.

سرعت انتشار ویروس به حدی بالاست که با نیاز به بستری شدن تعداد زیادی از مبتلایان، گنجایش چند بیمارستان بزرگ در اهواز تکمیل شده و به ترتیب باعث درگیری بیمارستان‌های جدید می‌شود.

با عنایت به اینکه تداوم وضعیت فعلی منجر به اشباع نظام درمان و تکمیل ظرفیت درمان در استان خوزستان خواهد شد، از شما تقاضا ماندیم نسبت به پیگیری جهت قرنطینه کامل و تعطیلی حداقل دو هفته استان خوزستان به‌ویژه شهرهای قرمز اقدام فرمایید."

لازم به ذکر است که طبق آخرین وضعیت رنگ بندی کرونایی شهرستان های خوزستان در حال حاضر 11 شهرستان شادگان، اهواز، کارون، آبادان، شوشتر، دزفول، ماهشهر، هویزه، دشت آزادگان، رامهرمز و خرمشهر در وضعیت قرمز از نظر شیوع بیماری موتاسیون یافته(انگلیسی) کووید 19 قرار دارند.

همچنین هشت شهرستان امیدیه، شوش، باغملک، ایذه، هفتکل، اندیمشک، حمیدیه و هندیجان هم در وضعیت نارنجی قرار دارند.

شهرستان های بهبهان، آغاجری، رامشیر، باوی، گتوند، لالی، مسجدسلیمان، اندیکا و هفتکل، نیز در وضعیت زرد به سر می برند.

معاون وزیر بهداشت امروز اظهار کرد: اگر وضع فعلی ادامه داشته باشد کرونایی‎های خوزستان ۱۰ برابر می‎شود.

ایرج حریرچی گفت: ویروس انگلیسی در ۱۲ روز خوزستان را به وضع فعلی کشاند. یک ماه پیش ۱۰۰ بستری در خوزستان داشتیم اما امروز ۱۱۰۰ بستری داریم.

طبق گفته معاون وزیر بهداشت در برخی مناطق استفاده از ماسک نزدیک به صفر شده بود و الان فقط ۵۰ درصد محدودیت‎های شهرهای قرمز در خوزستان رعایت می‎شود و این می‎تواند فاجعه ایجاد کند.

همچنین طبق اعلام مسوولان بهداشت و درمان خوزستان، سرعت ابتلا در دو شهرستان آبادان و اهواز از سایر نقاط استان بالاتر است.

لازم به توضیح است که ویروس جهش یافته انگلیسی سرکش تر، مهاجم تر و دارای قدرت ابتلا و بیماری زایی بیشتر است و مرگ و میر بالایی تا کنون داشته است.

 

نظر شما