معاون درمان دانشکده علوم‌پزشکی آبادان خبر داد:

امکان تشخیص رایگان کرونای انگلیسی در جنوب غرب خوزستان فراهم شد

۱۳۹۹/۱۲/۰۴ - ۱۱:۴۷:۲۳
کد خبر: ۱۱۴۱۴۹۱
امکان تشخیص رایگان کرونای انگلیسی در جنوب غرب خوزستان فراهم شد
معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان از امکان تشخیص کرونای انگلیس در حوزه فعالیت این دانشکده خبر داد.

هوشان شریعتی امروز دوشنبه چهارم اسفند ماه جاری در گفت و گو با خبرنگار برنا از آبادان اظهار کرد: با توجه به قرمز شدن وضعیت شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان، با رایزنی‌ای که با وزارت بهداشت داشتیم، توانستیم کیت تشخیص کرونای انگلیسی را به محدوده فعالیت‌مان بیاوریم.

او با اشاره به اینکه تست کرونای انگلیسی در آزمایشگاه مولکولی آبادان انجام می‌شود، گفت: پیش از این، نمونه افراد مشکوک به انستیتو پاستور ایران ارسال می‌شد و یک هفته بعد جواب تست به دست ما رسید در حالی که در شرایط جدید امکان این را داریم که پاسخ تست را 24 ساعت بعد از آزمایش در اختیار داشته باشیم.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: این امکان جدید، سرعت عمل بیشتر در تشخیص، اقدام درمانی به موقع و اقدام های پس از درمان و غربالگری بهتر توسط همکاران بهداشت را ایجاد خواهد شد.

شریعتی بیان کرد: افرادی که به کووید 19 مبتلا می‌شوند و به تشخیص پزشک مشکوک به کرونای انگلیسی هستند، این تست برای‌شان انجام می‌شود.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان در پایان اضافه کرد: این خدمت به صورت رایگان در محدوده فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان انجام می‌شود.

لازم به ذکر است که محدوده جنوب غرب خوزستان شامل شهرستان های آبادان، خرمشهر و شادگان زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان محسوب می شوند و دارای دو دستگاه تشخیص مولکولی در آزمایشگاه بخش مولکولی معاونت بهداشت این مجموعه است که هر دستگاه در هر شیفت قادر تشخیص ۹۶ نمونه مشکوک به کرونا ویروس است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز