رییس سازمان صمت خوزستان خبر داد:

۲۸۰۰ تُن سهمیه میوه عید نوروز امسال در خوزستان/توزیع روزانه روزانه ۲۷۰ تن روغن خوراکی در استان

۱۳۹۹/۱۲/۰۴ - ۱۳:۰۴:۵۴
کد خبر: ۱۱۴۱۵۶۸
۲۸۰۰ تُن سهمیه میوه عید نوروز امسال در خوزستان/توزیع روزانه روزانه ۲۷۰ تن روغن خوراکی در استان
رییس سازمان صمت خوزستان در کارگروه تنظیم بازار استان بیان کرد: دو هزار و ۸۰۰ تن سهمیه میوه ایام عید نوروز امسال برای خوزستان در نظر گرفته شده که شامل سیب درختی و پرتقال است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، امیر حسین نظری اظهار کرد: دو هزار و ۸۰۰ تن سهمیه میوه ایام عید نوروز امسال برای خوزستان در نظر گرفته شده که شامل سیب درختی و پرتقال است.

او گفت: مباشر مورد نظر برای تامین و توزیع میوه ایام عید نوروز نیز از اتحادیه میوه و تره بار خوزستان تعیین شده است.

رییس سازمان صمت خوزستان در ادامه با اشاره به میزان بازرسی انجام شده از سوی سازمان صمت از بازار استان افزود: از ابتدای امسال تا کنون ۱۷۴ هزار و ۶۳ مورد بازرسی از بازار خوزستان انجام شده که در این بازرسی‌ها هفت هزار و ۷۹۸ پرونده تشکیل شد و هشت هزار و ۸۱۶ تخلف نیز کشف شد.

نظری در خصوص بروز مشکل در تولید کارخانه جات سیمان خوزستان بیان کرد: افت فشارگاز در ۵۰ روز گذشته باعث ایجاد مشکلاتی برای تولید سیمان در خوزستان شد و همین موضوع باعث ایجاد تنش در بازار سیمان استان شده است.

او اضافه کرد: افت فشار گاز در ماه‌های اخیر باعث ایجاد مشکلاتی در تولید کارخانجات سیمان خوزستان شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان ادامه داد: کارخانه سیمان مسجدسلیمان با تولید روزانه دو هزار و ۵۰۰ تن، کارخانه سیمان خوزستان با تولید روزانه هفت هزار تن و کارخانه سیمان بهبهان با تولید روزانه دو هزار و ۵۰۰ تن در خوزستان فعال هستند که با مشکلی که در میزان تولید آنها وارد شد بازار سیمان استان را دچار تنش کرد.

نظری در ادامه با اشاره به وضعیت روغن خوراکی در خوزستان بیان کرد: زمانی که کل کشور با مشکل تامین روغن خوراکی روبه رو شد موفق شدیم که سهمیه کشوری تولید روغن خوراکی را برای کارخانجات درون استان دریافت کنیم و با این کار تولید روغن خوراکی کارخانجات درون استان افزایش یافت.

او اضافه کرد: هم اکنون با افزایش تولید روغن خوراکی درون استان، روزانه ۲۷۰ تن روغن در خوزستان توزیع می‌شود و مشکل در این بخش حل شده است.

رییس سازمان صمت خوزستان در پایان افزود: البته مردم خوزستان تمایل به مصرف برخی برندها دارند اما روغن تولید درون استان نیز جوابگوی نیاز مردم است.

نظر شما