رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان تاکید کرد:

انتظار بیشتری از مسوولین داریم/شلوغی اماکن عمومی و پایین بودن نظارت ها خجالت آور است

۱۴۰۰/۰۱/۰۷ - ۱۳:۳۳:۳۸
کد خبر: ۱۱۵۶۸۲۵
انتظار بیشتری از مسوولین داریم/شلوغی اماکن عمومی و پایین بودن نظارت ها خجالت آور است
رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به شلوغی اماکن عمومی و ضعف نظارت ها، گفت: در این شرایط بحرانی از مسوولین انتظار بیشتری داریم.

دکتر شکراله سلمان زاده امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا از آبادان اظهار کرد: شلوغی بازارها، مراکز خرید، پارک ها و فضاهای سبز آن هم در شرایطی که ظرفیت بیمارستان های جنوب غرب خوزستان تکمیل شده است و کارکنان بهداشت و درمان خسته تر از گذشته هستند، واقعا خجالت آور  است.

او با اشاره به کم اثر بودن محدودیت ها به دلیل پایین بودن نظارت ها و عدم بازدارندگی آنها، گفت: در این شرایط بحرانی که تمام مجموعه بهداشت و درمان منطقه با این بیماری دست و پنجه نرم می کنند، از مسوولین انتظار بیشتری داریم که ما را همراهی کنند.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: اگر خطرهای ناشی از نوع جهش یافته بیماری دست کم گرفته شود و در اجرای دستورالعمل های پیشگیرانه سهل انگاری کنیم، خطر بزرگی در کمین خواهد بود و بیم فاجعه انسانی در منطقه خواهد رفت.

مقام عالی بهداشت و درمان جنوب غرب خوزستان بیان کرد: طی چند سال اخیر زیرساخت های حوزه سلامت در منطقه به خوبی توسعه یافته و تجهیزات فراوانی فراهم شده، اما به هر حال مجموع این امکانات ظرفیت معینی دارد و در صورت افزایش شدید تعداد بیماران کرونا در شهرهای تابعه دانشکده علوم پزشکی آبادان، تاب مقاومت در برابر بار بیش از حد را نمی توانیم تحمل کنیم.

سلمان زاده در پایان یادآور شد: جدیّت در استفاده درست از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی در اجتماع، خودداری از تجمع در مکان های شلوغ و بدون تهویه و پرهیز از تردد غیر ضروری می تواند، معجزه کند.

لازم به ذکر است که در حال حاضر آمار ابتلا  از نمونه های گرفته شده در شهرستان های تابعه دانشکده علوم پزشکی آبادان(آبادان، خرمشهر و شادگان) سه رقمی است.(اینجا)

نظر شما