شهردار اهواز در حاشیه دیدار با استاندار خوزستان بیان کرد:

بازگردانی ۵۰ میلیارد تومان از حق آلایندگی محیط زیست به خوزستان

۱۴۰۰/۰۱/۱۱ - ۲۱:۱۱:۴۲
کد خبر: ۱۱۵۸۳۴۶
بازگردانی ۵۰ میلیارد تومان از حق آلایندگی محیط زیست به خوزستان
شهردار اهواز گفت: با پیگیری های استاندار خوزستان در حال بازگردانی 50 میلیارد تومان از حق آلایندگی استان هستیم تا بتوانیم دفع زباله ها را در صفیره به صورت بهداشتی انجام دهیم.
به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، ابراهیم نوشادی امروز در حاشیه دیدار با استاندار خوزستان با اشاره به مشکلات اساسی شهرستان اهواز در زمینه های مختلف از جمله محل دفن زباله صفیره، دپو نخاله های ساختمانی در سطح شهر، مشکل آسفالت سطح شهر و سگ های بلاصاحب، اظهار کرد: با پیگیری های استاندار خوزستان و همکاری مجموعه قضایی و همچنین با هم افزایی دستگاه های مختلف، شرایط لازم برای رفع این مشکلات به وجود آمده است.

ابراهیم نوشادی افزود: محل دفن زباله های صفیره به دلیل تخلیه غیر بهداشتی روزانه ۸۰۰ تن زباله در مساحت ۱۲۳ هکتار به مدت پنج سال که با گرم شدن هوا و به وجود آمدن آتش سوزی هایی که برای ماموران آتشنشانی غیر قابل دسترس است، یکی از بحران های جدی شهر اهواز به شمار می رود.

او با بیان اینکه حق آلایندگی استان به حساب سازمان محیط زیست انتقال یافته است، بیان کرد: با پیگیری های استاندار خوزستان در حال بازگردانی ۵۰ میلیارد تومان از حق آلایندگی استان هستیم تا بتوانیم دفع زباله ها را در صفیره به صورت بهداشتی انجام دهیم.

نوشادی همچنین با اشاره به مشکل نخاله های ساختمانی موجود در سطح شهر، اضافه کرد: با همکاری و پیگیری های استاندار خوزستان ماشین آلات مورد نیاز برای حمل نخاله های ساختمانی موجود در سطح شهر به مکانی دورتر از شهر اهواز تامین خواهد شد که طی مدت دو ماه آینده تمامی نخاله های سطح شهر پاکسازی شود.

او با اشاره به موضوع سگ های بلاصاحب پراکنده در شهر اهواز افزود: پنج هکتار زمین را برای راه اندازی سایت نگه داری این سگ ها آماده کردیم و با دستور استاندار خوزستان شرکت توسعه نیشکر کار دیوار کشی این محوطه را به عهده خواهد گرفت.

شهردار اهواز در پایان به  ادامه فعالیت های شهرداری در خصوص موضوع رسیدگی به ورودی های شهر اهواز اشاره و بیان کرد: امیدواریم با همکاری دستگاه های استان بتوانیم ورودی های شهر اهواز را ساماندهی کنیم و همچنین کار لکه گیری های آسفالت خیابان های اهواز نیز با همکاری شرکت آبفا در دست اقدام است.

در این دیدار قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان با تاکید بر هم افزایی و مشارکت دستگاه ها به منظور رفع مشکلات شهرستان اهواز و ترویج فرهنگ همکاری، ایجاد شرایط مطلوب و ارجح دانستن اولویت های شهروندان را از جمله اهداف مهم دستگاه ها دانست.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز