سرپرست مرکز بهداشت شهرستان آبادان خبر داد:

انجام ۵۳ هزار مورد بازرسی توسط بهداشت محیط و حرفه‌ای

۱۴۰۰/۰۱/۱۵ - ۱۵:۰۹:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۹۹۱۹
انجام ۵۳ هزار مورد بازرسی توسط بهداشت محیط و حرفه‌ای
سرپرست مرکز بهداشت شهرستان آبادان از انجام ۵۳ هزار مورد بازرسی بهداشتی در سال ۹۹ توسط کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای این مرکز خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، نجمه آقامیری امروز یکشنبه پانزدهم فرودین ماه ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: طی روزهای کاری و تعطیل سال گذشته  بیش از پنج هزار و 800 بازرسی بهداشتی از اصناف و کارگاه‌های کوچک و بزرگ و کارخانه‌های صنعتی توسط کارشناسان بهداشت حرفه‌ای انجام شده است.

او گفت: در همین بازه زمانی همچنین تعداد 30 هزار و 500 مورد بازرسی از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی و 14 هزار و 292 مورد بازرسی از اماکن عمومی توسط کارشناسان بهداشت محیط این مرکز  انجام شد که 907 مورد از مراکز مورد اشاره که موازین بهداشتی را رعایت نکرده بودند، اخطاریه دریافت نموده و 104 مورد با همکاری پلیس اماکن تعطیل شدند.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان آبادان افزود: طی این مدت تعداد دو هزار مرکز ارایه خدمات پزشکی مورد بازرسی کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای  قرار گرفت و موارد اجرای پروتکل‌های بهداشتی به آن مراکز اعلام شد و در خصوص اجرای این پروتکل‌ها راهنمایی لازم صورت گرفت. این بازرسی در برخی موارد در معیت کارشناسان معاونت درمان دانشکده صورت گرفته است.

آقامیری بیان کرد: در این مدت 287 مورد بازرسی از  جایگاه‌های عرضه سوخت انجام گرفت و مراکز متخلف به مراجع قضایی معرفی  شدند.

او بازرسی از اداره و بانک‌ها را از دیگر اقدام های کارشناسان بهداشت حرفه‌ای برشمرد و اضافه کرد: در این مدت تعداد 934 مورد بازرسی از اداره و بانک‌ها انجام شد و موارد عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی ضمن تذکر؛ به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان آبادان با ابراز تاسف از عدم توجه بخشی از افراد جامعه به توصیه‌های بهداشتی و ساده انگاری عواقب بیماری اظهار کرد: با وجود تلاش تیم‌های فنی برای مراقبت از مادران باردار و افراد پر خطر، همچنان مصرف دخانیات، شرکت در مراسم و تجمع ها و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی  باعث افزایش بیماران و متعاقب آن افزایش بار کاری و مخاطره های شغلی پرسنل بهداشتی در شهرستان شده است.

آقامیری در پایان از همه همشهریان آبادانی خواست تخلف های بهداشتی مشاهده‌ شده را به شماره تلفن ۱۹۰ اطلاع دهند.

 

نظر شما