پیام تقدیر رییس دانشگاه شهید چمران در پی قرار گرفتن در میان ۱۰ دانشگاه برتر کشور

۱۴۰۰/۰۱/۱۹ - ۱۰:۰۶:۵۷
کد خبر: ۱۱۶۱۸۸۷
پیام تقدیر رییس دانشگاه شهید چمران در پی قرار گرفتن در میان ۱۰ دانشگاه برتر کشور
رییس دانشگاه شهید چمران موفقیت حضور در میان 10 دانشگاه برتر کشور ار به دانشگاهیان این مرکز علمی - آموزشی تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامحسین خواجه در پیامی با اشاره به قرار گرفتن این دانشگاه در میان ۱۰ دانشگاه برتر کشور بر اساس ارزیابی پایگاه استنادی جهان اسلام(ISC)، از تلاش‌های اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان، بازنشستگان و دانش‌آموختگان این دانشگاه برای کسب این موفقیت تقدیر کرد.

پیام رییس دانشگاه شهید چمران اهواز به شرح ذیل است:

 

 "همکاران ارجمند و دانشجویان عزیز

 بر اساس تازه‌ترین رتبه‌بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، دانشگاه شهید چمران اهواز در بین ۱۰ دانشگاه جامع و بزرگ و ۱۵ دانشگاه جامع و تخصصی کشور قرار گرفته است. بی‌گمان این رخداد ارزنده و ارتقای جایگاه دانشگاه در نظام آموزش عالی کشور برآیند تلاش دلسوزانه و مسوولیت‌پذیری همه‌ی آحاد جامعه‌ی دانشگاهی شهید چمران اهواز است. خدای را سپاس‌گزارم که برنامه‌ریزی‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و کوشش‌های پیوسته در چند سال گذشته اکنون به بار نشسته است و پس از سال‌ها، نام بلند دانشگاه در جایگاهی که شایستگی آن را دارد، قرار گرفته است و مایه مباهات همه‌ی کسانی است که دل در گرو سربلندی این نهاد ارجمند دارند و برای دست‌یابی به اهداف پیش‌بینی‌شده از هیچ کوششی فروگزار نکرده‌اند.

 این جانب با شادباش این کامیابی به جامعه‌ی دانشگاهی شهید چمران اهواز اعم از اعضای محترم هیات علمی، کارکنان و بازنشستگان شریف و دانشجویان و دانش‌آموختگان فرهیخته‌ و جامعه‌ی علمی و مردم سرفراز خوزستان، از همراهی و همدلی و تلاش مسوولانه‌ی همه‌ی دست‌اندرکاران این موفقیت ارزشمند سپاسگزاری می‌کنم. امیدوارم همکاران و دانشجویان گرامی با توکل بر لطف پروردگار مهربان، بر کوشش‌های خود برای ارتقای روزافزون دانشگاه و تداوم خدمات علمی، پژوهشی و فناورانه به جامعه و عمل به مسوولیت اجتماعی بیفزایند.  

 از درگاه خداوند متعال بهروزی و شادکامی عزیزان را خواستارم."

 غلام‌حسین خواجه

 

لازم به ذکر است که پایگاه استنادی علوم جهان اسلام به‌عنوان یک مرکز معتبر بین‌المللی، برای پشتیبانی از سیاست‌گذاری‌های کلان پژوهشی و آموزشی کشورهای اسلامی از طریق تهیه، پردازش و روزآمدسازی اطلاعات پژوهشی با بهره‌مندی از نیروی انسانی متخصص، متعهد و کارآمد و به‌‌کارگیری فناوری‌های پیشرفته و منطبق با استانداردهای جهانی برای سنجش فعالیت‌های علمی و پژوهشی کشورهای جهان اسلام برای کمک به ارتقاء سطح علمی این کشورها فعالیت می‌کند.

چشم‌انداز پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در افق 1404، دستیابی به مرجعیت سنجش و ارزیابی توسعه علمی و عملکرد پژوهشی کشورهای جهان اسلام و برخورداری از جایگاهی معتبر و همتراز با مراکز استنادی و رتبه‌بندی بین‌المللی است.

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) از اواخر سال 98 با ابلاغ رسمی وزیر علوم، تحقیقات و فنآوری عملا ارزیابی و رتبه بندی دانشگاه ها و موسسات پژوهشی کشور را با شاخص‌ها و معیارهای مصوب کارگروه تخصصی رتبه ‌بندی در وزرات علوم آغاز نمود. هر چند در طول 10 سال گذشته رتبه بندی دانشگاه ها و موسسات پژوهشی کشور توسط گروه رتبه بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام انجام می شد ولی در سال 99 رتبه بندی و ارزیابی دانشگاه های دولتی تحت نظارت وزارت علوم با معیارها و شاخص‌های جدید و نیز روش ­شناسی کاملا متفاوت نسبت به قبل و نیز با هماهنگی و نظارت کامل کارگروه تخصصی رتبه بندی در وزرات عتف توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC) انجام گرفت و نتایج آن اعلام شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز