مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خبر داد:

انتخاب چهار شهر خلاق فرهنگی و هنری از خوزستان

۱۴۰۰/۰۲/۰۷ - ۱۸:۳۹:۰۲
کد خبر: ۱۱۷۱۵۰۶
انتخاب چهار شهر خلاق فرهنگی و هنری از خوزستان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: در نخستین دوره معرفی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر کشور، چهار شهر خلاق فرهنگی و هنری از خوزستان انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، محمد جور وند ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: برگزیدگان نخستین دوره"شبکه‎ شهرهای خلاق" یکشنبه، پنجم اردیبهشت‌ به صورت مجازی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شدند.

او گفت: شهرهای بهبهان و مسجدسلیمان در حوزه هنرهای نمایشی، ایذه در بخش موسیقی و گتوند در حوزه ادبیات به عنوان شهرهای خلاق فرهنگی و هنری معرفی شدند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: در رویداد شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر تعداد ۳۶۷ شهر از ۳۱ استان کشور برنامه‌های خود را در هفت حوزه ادبیات، موسیقی، صنایع دستی و سنتی، مد و لباس، سینما، هنر‌های تجسمی و هنر‌های نمایشی به دبیرخانه ارسال کردند.

جوروند بیان کرد: پس از چند مرحله ارزیابی، تعداد ۱۴۳ شهر به مرحله نیمه نهایی راه یافتند و در مرحله نهایی نیز ۶۰ شهر توانستند امتیاز حضور در اولین دوره شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر را به دست آورند.

لازم به ذکر است که"شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر" عنوان طرحی برای شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در شهرها و مناطق جغرافیایی ایران با نگاه آمایش سرزمینی و ایجاد شبکه‌هایی برای تعریف همکاری‌ها و برنامه‌های مشترک میان آن‌ها است.

اولین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر با محوریت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین با مشارکت نهادها و دستگاه‌های فعال فرهنگی و هنری از جمله سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و کمیسیون ملی یونسکو اجرا شد.

 

نظر شما