از سوی مدیر هنری جشنواره داستان صوتی کیش؛

جزییات شرکت در دومین جشنواره داستان صوتی"واگویه‌های جنوب" اعلام شد

۱۴۰۰/۰۳/۰۴ - ۱۴:۲۰:۴۸
کد خبر: ۱۱۸۳۹۷۴
جزییات شرکت در دومین جشنواره داستان صوتیواگویه‌های جنوب اعلام شد
مدیر هنری جشنواره داستان صوتی کیش از برگزاری دومین دوره این جشنواره با عنوان"واگویه‌های جنوب" خبر داد.

امین جوکار امروز سه شنبه چهارم خرداد ماه جاری در گفت و گو با خبرنگار برنا از آبادان، ضمن ارایه جزییات فراخوان این رویداد اظهار کرد: پذیرش آثار صرفا با داستان‌هایی است که به زبان فارسی و لهجه‌‌ی یکی از استان‌های جنوبی کشور شامل هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری، یزد، کرمان و کهگیلویه و بویراحمد، روایت شده باشد.

او گفت: برای شرکت در جشنواره محدودیت سنی وجود ندارد، هر شرکت‌ کننده مجاز به ارسال حداکثر سه داستان صوتی به جشنواره است و داستان‌های صوتی ارسال شده باید با فرمت‌ mp3 باشند.

مدیر هنری جشنواره واگویه‌های جنوب افزود: زمان هر داستان باید حداقل پنج دقیقه و حداکثر آن 15 دقیقه باشد، استفاده از موسیقی‌ در متن روایت داستان قابل قبول است، استفاده از افکت‌های صوتی که صدای راوی را از شکل واقعی دور ‌کند، مجاز نیست و نویسنده و راوی داستان‌ها باید"یک نفر" باشند و راوی امکان روایت داستان شخص دیگری را ندارد. تمام حقوق مادی اثر برگزیده به جشنواره تعلق دارد و حقوق معنوی آن برای مولف و خالق اثر محفوظ است؛ همچنین راستی‌آزمایی تعلق اثر به فرد شرکت‌ کننده انجام می‌شود و تبعات حقوقی عدم اصالتِ احتمالی، بر عهده شرکت‌ کننده در جشنواره خواهد بود.

جوکار بیان کرد: علاقه‌مندان تا سوم مهر ماه سال‌جاری امکان بارگذاری داستان‌های خود در درگاه اینترنتی  festival.kish.ir را دارند.

او اضافه کرد: در آیین اختتامیه دومین جشنواره داستان صوتی کیش که دی ماه سال جاری برگزار خواهد شد از سه تولید کننده برتر با جایزه‌های ۴۰، ۳۰ و ۲۰ میلیون ریالی، دیپلم افتخار و تندیس تقدیر خواهد شد، ضمن اینکه دو داستان تحسین‌شده از سوی هیات داوران نیز جوایز پنج میلیون ریالی را دریافت خواهند کرد.

جوکار که یکی از داوران این جشنواره نیز است افزود: منصور ضابطیان و شاهین بهرام‌نژاد دیگر داوران دومین دوره جشنواره داستان صوتی کیش را تشکیل می‌دهند.

مدیر هنری جشنواره واگویه‌های جنوب در پایان تصریح کرد: بابک عامل به عنوان دبیر این رویداد حضور دارد و آقایان پورعلی، اردلان و ضابطیان اعضای شورای سیاستگذاری دومین دوره جشنواره داستان صوتی کیش هستند.

لازم به ذکر است که اولین دوره این جشنواره سال گذشته با حضور داستان‌نویسانی از استان‌های بوشهر، هرمزگان، خوزستان و سیستان بلوچستان برگزار شده بود.

 

نظر شما