معاون آموزشی، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی آبادان خبر داد:

راه‌اندازی واحد توسعه تحقیقات بالینی مرکز آموزشی درمانی بیمارستان طالقانی آبادان

۱۴۰۰/۰۳/۰۷ - ۱۹:۲۴:۲۴
کد خبر: ۱۱۸۵۲۷۸
راه‌اندازی واحد توسعه تحقیقات بالینی مرکز آموزشی درمانی بیمارستان طالقانی آبادان
معاون آموزشی، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی آبادان از موافقت با راه‌اندازی واحد توسعه تحقیقات بالینی مرکز آموزشی درمانی این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان،  سارا مبارک ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: پیرو درخواست دانشگاه علوم پزشکی آبادان مبنی بر ایجاد واحد توسعه پژوهش‌های بالینی، با نامه‌ای از سوی وزارت بهداشت موافقت با راه‌اندازی واحد توسعه تحقیقات بالینی مرکز آموزشی درمانی بیمارستان آیت‌الله طالقانی به این دانشگاه ابلاغ شد.

او گفت: واحدهای توسعه تحقیقات بالینی با هدف ترغیب و توانمندسازی اعضای هیات علمی، تقویت ساختارهای پژوهشی و فراهم کردن تسهیلات به منظور انجام تحقیق و پژوهش در بیمارستان‌های آموزشی ایجاد می‌شوند و بر همین اساس ما در دانشگاه علوم پزشکی آبادان نیز سعی بر ایجاد و تقویت زیرساخت‌های مربوطه خواهیم نمود.

معاون آموزشی، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی آبادان در پایان افزود: گسترش و ارتقای کمی و کیفی پژوهش‌های منطقه‌ای و ملی در زمینه‌های بالینی، همراستایی و ارتباط بیشتر بین رشته‌های علوم پایه و بالینی و افزایش همکاری پژوهشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور با پژوهشگران و محققین را می‌توان از جمله برنامه‌ها و سیاست‌های این واحدها برشمرد.

 

نظر شما