رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز خبر داد:

شناسایی ۷ مورد کرونای دلتا در ۵ شهر خوزستان/ ممانعت از ورود ۳ تبعه مبتلا در مرز شلمچه

۱۴۰۰/۰۴/۲۶ - ۱۱:۴۵:۴۴
کد خبر: ۱۲۰۷۸۴۷
شناسایی ۷ مورد کرونای دلتا در ۵ شهر خوزستان/ ممانعت از ورود ۳ تبعه مبتلا در مرز شلمچه
رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از شناسایی 10 مورد فرد کرونای دلتا در خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، فرهاد ابول نژادیان ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: با بیماریابی فعال، رهگیری موارد مشکوک به بیماری، با تایید انیستیتو پاستور تهران، از میان نمونه های ارسالی، جواب تست قطعی ۱۰ نفر به کرونای جهش یافته"دلتا" محرز شد.

او با اشاره به اینکه اولین مورد شناسایی شده مربوط به یکی از اتباع کشورهای شرقی سفر کرده به خوزستان بود، گفت: از این ۱۰ مورد؛ سه مورد در اهواز و در مسجدسلیمان، ایذه، رامهرمز و ماهشهر نیز هر کدام یک مورد شناسایی شده اند و سه مورد از اتباع کشور عراق هم در آزمایشگاه مرزی شلمچه شناسایی شدند که از ورود این افراد به کشور جلوگیری به عمل آمد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: هفت نفری که در استان شناسایی شده اند تحت مراقبت هستند و از تمامی اعضای خانواده و افرادی که با این بیماران در ارتباط بوده اند نیز تست کرونا گرفته شده و تا مشخص شدن جواب نمونه، در قرنطینه هستند.

ابول نژاد بیان کرد: با توجه به اهمیت بالای موضوع و خطری که شیوع این ویروس، استان را تهدید می کند نیاز است اقدام های مداخله ای و پیش گیرانه ی فوری انجام شود و محدودیت ها به صورت تشدید یافته اجرا شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پایان اضافه کرد: قدرت سرایت این ویروس بیشتر از نمونه های قبلی است و ضرورت دارد مردم ترددهای بیرون از خانه را به شدت محدود کنند و از شرکت در هرگونه تجمع و مراسم گروهی و خانوادگی پرهیز کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز