رصد و پایش کارخانه های خوراک دام خوزستان آغاز شد

۱۴۰۱/۰۲/۱۹ - ۱۲:۱۱:۱۹
کد خبر: ۱۳۲۶۹۹۵
رصد و پایش کارخانه های خوراک دام خوزستان آغاز شد
رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی خوزستان از اجرای فاز اول طرح رصد و پایش کارخانه های تولیدی خوراک دام و آبزیان در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، عبدالله محمد حسنی امروز دوشنبه 19 اردیبهشت ماه ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: فاز اول طرح رصد و پایش کارخانه های تولیدی خوراک دام و آبزیان در خوزستان آغاز شد.

او گفت: اجرای طرح رصد و پایش کارخانه های خوراک دام به منظور اطمینان از سلامت خوراک دام تولید شده در کارخانه ها، طی دو مرحله انجام خواهد شد که فاز اول آن در اردیبهشت ماه سال جاری توسط کارشناسان اداره های دامپزشکی آغاز شده است.

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی خوزستان با بیان این که در این مرحله شاخص های بهداشتی شامل شمارش و جستجوی اکلای، سالمونلا، شمارش قارچ ، میزان رطوبت ، پراکسید و آفلاتوکسین B۱ مورد پایش قرار خواهند گرفت، افزود: بالا بودن میزان هر یک از این شاخص ها می‌تواند صدمه های جبران ناپذیری به چرخه تولید و در نهایت سلامت افراد جامعه وارد کند.

محمدحسنی در پایان بیان کرد: در صورت وجود هر گونه مغایرت با آیتم های بهداشتی این اداره کل در واحد تولیدی خوراک دام و آبزیان ضمن توقف کامل خط تولید نسبت به شناسایی نقاط ضعف، حذف تهدیدهای احتمالی، پاکسازی و شستشوی تمامی تجهیزهای چرخه تولید و انجام سایر اقدام های قانونی، طبق ضوابط و دستورالعمل های بهداشتی برای رفع نقص و ارتقاء و بهبود کیفیت خوراک دام و آبزیان تولیدی اقدام به عمل می آید.

 لازم به ذکر است که ۱۴ کارخانه خوراک دام و آبزیان در سطح استان خوزستان در شهرستان های اهواز، ایذه، بهبهان، دزفول، رامهرمز، شوشتر و ماهشهر در حال تولید خوراک دام و آبزیان هستند./انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز