به کارگردانی سعید نجاتی؛

"بی بی" به آلمان رسید

۱۳۹۶/۰۱/۲۹ - ۱۱:۱۲:۱۵
کد خبر: ۵۴۶۱۶۹
بی بی به آلمان رسید
فیلم کوتاه بی بی به کارگردانی سعید نجاتی به بخش مسابقه جشنواره فیلم سلولات آلمان راه یافت. این فیلم در حال حاضر در جشنواره درسدن آلمان حضور دارد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، فیلم کوتاه بی بی به کارگردانی سعید نجاتی  و به تهیه کنندگی معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند و انجمن سینمای جوانان آبادان به جشنواره های درسدن و  سلولات آلمان راه یافت.

سعید نجاتی که در حال حاضر به آلمان سفر کرده است، به خبرنگار برنا گفت: این فیلم کوتاه 11 دقیقه‌ای دارای یک حس نوستالژیک جنوبی است که در شهرهای آبادان، خرمشهر و جزیره مینو به تولید رسیده است.

وی گفت: فیلم کوتاه بی بی روایت چند نوجوان آبادانی است که در تلاش هستند مادربزرگ یکی از بچه‌ها را روز اربعین به کربلا بفرستند.

نجاتی که خود طراحی صحنه، تدوین و کارگردانی این فیلم را برعهده داشته، افزود: اکثر عوامل این فیلم آبادانی هستند که در این میان، تصویربرداری و نور توسط محسن اعتمادی فر، صداگذاری توسط شاهین خاکپور و مدیریت تولید این فیلم را عماد سلمانیان انجام داده اند.

وی ادامه داد: همچنین امیر هدایتی به عنوان دستیار کارگردان، رضا دهقان صدابردار و سهراب منصوری برنامه‌ریز و بازیگردان از دیگر کسانی هستند که در تولید این فیلم کوتاه همکاری کردند.

این کارگردان توضیح داد: از بازیگران این فیلم می‌توان به دانیال حسناوی، میثم حزباوی، آرش حلاوی، علی یلان نوش، مهدی حزباوی، عرفان بنی‌هاجر، بهرام افروز و سایه مجدمی اشاره کرد.

نجاتی با یادآوری حضور های ملی و بین المللی این فیلم گفت: فیلم بی بی با حضور در جشنواره سلولارت آلمان توانسته نظر هیات انتخاب را به خود جلب کرده و به بخش مسابقه این جشنواره راه یابد.

به گفته نجاتی این فیلم از 6 تا 11 اردیبهشت ماه سال جاری در بخش مسابقه نوجوانان جشنواره سلولارت شهر ینای آلمان در معرض داوری قرار می‌گیرد.

لازم به ذکر است که سعید نجاتی هم اکنون با فیلم بی بی در جشنواره "درسدن" آلمان که در بخش کودکان جشنواره اکران می شود، حضور دارد.

جشنواره فیلم کوتاه درسدن از جمله جشنواره‌های معتبر اروپا محسوب می‌شود که از سال ۱۸۹۸ اندکی قبل از فروپاشی دیوار برلین برای نمایش فیلم‌های ممنوعه آغاز به کار کرد و در همان سال دور از چشم دولت وقت فیلم‌ها را به صورت غیر رقابتی به نمایش گذاشت.

این جشنواره از نظر مجموع جوایز با بودجه‌ای نزدیک به ۶۶۰۰۰ یورو و ۲۰۰۰۰ تماشاگر هم یکی از بهترین‌ها محسوب می‌شود.

تندیس این جشنواره اسب سوار طلایی نماد پادشاه آگوست استراونگ است که مجسمه او در میان یکی از میدان‌های شهر خودنمایی می‌کند. بخش‌های رقابتی این جشنواره در قالب فیلم‌های داستانی و انیمیشن است.

پیش از این فیلم "سربازها لک لک‌ها را دوست دارند" از همین فیلمساز و به تهیه کنندگی انجمن سینمای جوان قم در بخش غیر رقابتی جشنواره پذیرفته شده بود.

 

 

خبرنگار: احمد بن رشیدی

 

نظر شما