مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان خواستار شد:

تسریع در عملیاتی شدن پنجره واحد خدمات شهری

۱۳۹۶/۰۴/۱۷ - ۱۲:۳۹:۳۶
کد خبر: ۵۸۳۶۷۶
تسریع در عملیاتی شدن پنجره واحد خدمات شهری
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان خواستار تسریع در عملیاتی شدن پنجره واحد خدمات شهری و بررسی و حل موضوعات مرتبط با آن شد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، مسعود صدری در نشست مشترک شورای هماهنگی مدیران استانی وزارت امور اقتصادی و دارایی با مدیرکل امور شهری و شوراهای اسلامی استان و مدیرگروه برنامه ریزی سازمان برنامه و بودجه خوزستان، خواستار تسریع در عملیاتی شدن ایجاد پنجره واحد خدمات شهری در استان خوزستان شد.

وی گفت: هدف از برگزاری این نشست، بررسی و حل موضوعات مرتبط با پنجره واحد خدمات شهری، بررسی نحوه انتقال درآمدهای مالیاتی، بررسی افتتاح حساب های دولتی با توجه به فراز و نشیب هایی که در گذشته تا به حال داشته و پروژه جمع آوری و فروش اموال تملیکی است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان افزود: موضوع پنجره واحد خدمات شهری، پروژه مشترکی است بین شهرداری های استان و به موازات آن به عنوان یک پروژه اقتصاد مقاومتی که از جمله پروژه های وزارت اقتصاد و دارای اهمیت ویژه ای است و اقدام مکمل و موازی اقتصاد و دارایی و شهرداری ها را می طلبد تا به سرانجام برسد.

نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان با تأکید بر اهمیت عملیاتی کردن پروژه پنجره واحد خدمات شهری، بیان کرد: این پروژه به عنوان یکی از شاخص های جهانی بهبود فضای کسب و کار است و عملیاتی کردن آن در رتبه کشورها تاثیر بسزایی دارد، بنابراین با توجه به این موضوع مرکز پژوهش های مجلس نیز شاخص های کشوری بهبود فضای کسب و کار را در استان ها رصد می کند.

صدری بیان کرد: از جمله اقداماتی که در بهبود فضای کسب و کار می درخشد ارائه خدمات به مشتریان از طریق پنجره واحد خدمات شهری است تا شهروندان ضمن برخورداری از خدمات و صرفه جویی در وقت و کاهش هزینه ها خدمات مطلوب تری از طریق این پنجره واحد خدمات شهری داشته باشند.

وی ابراز امیدواری کرد: با مشارکت و همکاری شهرداری های استان گام های جدی و موثری به منظور عملیاتی کردن پنجره واحد خدمات شهری و به تبع آن با توجه به تاثیر مستقیم این شاخص در رتبه جهانی کشور ها، این اقدام فضای کسب و کار کشور در سطح جهانی را ارتقاء دهد.

در ادامه این نشست، رئیس خزانه معین استان خوزستان، گزارشی از نحوه انتقال درامدهای مالیاتی و چگونگی افتتاح حساب های دولتی به خزانه کل کشور را ارائه و اعلام کرد مطابق با بخشنامه جدید خزانه دار کل کشور باید تمامی درآمدهای دولت به صورت سیستمی به خزانه کل کشور واریز شود.

در پایان نیز مدیر کل امور شهری و شوراهای اسلامی استان با ارائه گزارشی از اقدامات انجام گرفته توسط شهرداری برای ایجاد پنجره واحد خدمات شهری ابراز امیدواری کرد: با بررسی اقدامات سایر استان ها که در این زمینه عملکرد مناسبی داشته اند و الگوبرداری از تجربیات آنها در استان خوزستان نیز اقدامات ویژه صورت گیرد، تا هم شهرداری، هم دستگاه های مرتبط با موضوع و شهروندان از خدمات آن منتفع شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز