رئیس اداره میراث فرهنگی دزفول:

تور طبیعت گردی چال کندی دزفول مجاز نبود

۱۳۹۶/۰۴/۳۰ - ۰۹:۵۹:۱۰
کد خبر: ۵۸۹۲۳۸
تور طبیعت گردی چال کندی دزفول مجاز نبود
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول گفت: توری که گردشگران منطقه چال کندی دزفول با آن اقدام به سفر کرده بودند غیر مجاز بوده و با هماهنگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نبوده است.

حجت الله آریایی نیا در گفتگو با خبرنگار برنا عنوان کرد: گردشگران حادثه دیده رودخانه دز با تور مجاز به دزفول سفر نکرده بودند و با هماهنگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعزام نشده بودند.

وی ادامه داد: این گروه گردشگر روز پنجشنبه از اهواز به دزفول سفر کرده بودند و عصر همان روز هنگام شنا در منطقه چال کندی دزفول دچار حادثه شده و تعدادی از آنها غرق شدند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول بیان کرد: هیچ یک از آژانس های مسافری و گردشگری دزفول در سفر این افراد از اهواز به دزفول نقش نداشته اند.

آریایی گفت: تاکنون اجساد سه نفر از این افراد از رودخانه دز بیرون کشیده شده است.

به گزارش خبرنگار برنا از دزفول گفته می شود، این گروه در قالب تور از ساعت ۱۶ سوار بر تیوپ ها از منطقه کول خرسان شروع به حرکت کرده اند که بعد از طی مسافتی با صخره برخورد کرده و در گرداب گیر می افتند. تعداد پنج نفر از این افراد با تلاش مردم محلی از رودخانه نجات یافته اند اما از سرنوشت هفت نفر دیگر خبری نیست.

در پی این حادثه ماموران امداد و نجات سازمان آتش نشانی دزفول برای کمک به حادثه دیدگان وارد عمل شده و تلاش برای یافتن افراد مفقود شده در رودخانه دز ادامه دارد.

برخی منابع محلی تعداد افراد حادثه دیده را ۱۹ نفر اعلام کرده اند اما با راننده اتوبوس تعداد آنها به ۲۰ نفر می رسد در حالیکه برخی منابع نیزاین گروه را ۱۴ و ۱۶ نفره اعلام کرده اند.

فوریت های پزشکی دزفول از ساعت ۱۸ پس از مخابره تماس بلافاصله به حالت آماده باش درآمده و با اعزام ۷ آمبولانس به محل سانحه شروع به امداد رسانی به نجات یافتگان کرد.

١٠ نفر از این گروه توسط اورژانس ۱۱۵ دزفول به بیمارستان منتقل شدند و تا این لحظه خبر فوت سه نفر تایید شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز