فرماندار مسجدسلیمان:

نیروی انسانی در مسجدسلیمان کاردان، متخصص و قابل اعتماد است

۱۳۹۶/۱۱/۲۴ - ۲۰:۵۰:۴۵
کد خبر: ۶۷۶۹۶۵
نیروی انسانی در مسجدسلیمان کاردان، متخصص و قابل اعتماد است
فرماندار مسجد سلیمان گفت: در مسجدسلیمان نیروی انسانی کاردان، متخصص و متعصب به کار وجود دارد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، علیرضا گورویی در همایش بررسی چالش های صنعت سیمان کارون مسجدسلیمان که در محل هتل پارس اهواز برگزار شد؛ با یادی از مرحوم حاج آقا علاقه بندیان بنیانگذار شرکت سیمان کاردن مسجدسلیمان، اظهار کرد: برای حمایت از همه بخش های تولیدی و نه تنها سیمان محکم و صادقانه پای کار ایستاده ایم.

وی افزود: در بحث پتروشیمی مسجدسلیمان نیز همینطور حمایت کردیم به شکر خدا امروز این پروژه بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. 

گورویی با بیان اینکه مسجدسلیمان یک شهر صنعتی محسوب می شود؛ عنوان کرد: بهش صنعت در ایجاد تحول و رونق در مسجد سلیمان اثرگذار است و بنده به عنوان نماینده دولت از مسئولان این کارخانه به دلیل ایجاد اشتغال مستقیم 500 نفر،رونق بازار، ایاب و ذهاب در منطقه تقدیر و تشکر می کنم.

وی ضمن اشاره به مزایای وجود کارخانه سیمان کارون در مسجد سلیمان بیان کرد: به عنوان یک کارشناس اولین و مهمترین مزیت این کارخانه را نیروی انسانی آن می دانم.نه فقط در کارخانه سیمان بلکه در شهر مسجدسلیمان، یک نیروی انسانی زبده، قابل اعتماد و اتکاء است.

وی افزود: از سال 92 که بنده به عنوان فرماندار مسجدسلیمان محسوب شدم،بیش از 15 نفر از کارکنان فرمانداری مسجدسلیمان ترفیع درجه یافتند و به فرمانداری شهرهای مختلف استان رسیدند.همین مساله باعث ایجاد انگیزه و رغبت در سایر کارکنان فرمانداری شده است.

فرماندار مسجدسلیمان با تاکید بر ضرورت توجه به نیروی انسانی هر مجموعه ای گفت: مشول عمده کشور مدیریت است.در بخش هایی که مدیریت خوبی داشتیم نتایج خوبی گرفتیم و حتی در دنیا نیز زبانزد شدیم مثل عملکرد نیروهای محترم سپاه و ارتش در حوزه سیاسی و مقابله با نیروهای تکفیری و همچنین در حوزه سیاست خارجی که توانستیم در دنیا کار را به خوبی پیش ببریم.

وی ادامه داد: اما در برخی حوزه ها نتوانستیم خوب عمل کنیم و علت آن نیز انتصاب مدیران بر اساس رابطه بازی و در نظر نگرفتن توانایی و تخصص است.

گورویی گفت: مجموعه مدیریت شرکت سیمان کارون علی رغم اینکه سایر بخش های کشور با رکود اقتصادی مواجه است اما با توجه به نیروی انسانی و استفاده درست از منابع توانست از رکود نجات پیدا کند.

وی افزود: هر مجموعه ای با اتکاء به نیروی درون سازمان، جهش قابل توجه ای خواهد یافت.

فرماندار مسجدسلیمان با بیان اینکه ۳ عامل مهم توسعه سرمایه، تکنولوژی و نیروی انسانی هستند؛ اظهار کرد: در این میان نیروی انسانی به مثابه لوکوموتیو قطار توسعه و دو عامل دیگر یعنی سرمایه و تکنولوژی واگن های آن هستند. اگر لوکوموتیو با سرعت مناسب حرکت نکند، حرکت این قطار و واگن های آن با سرعت و کیفیت مطلوب به حرکت درنخواهند آمد.

گورویی تاکید کرد: بنده از همینجا بخش عمده ای از توجه مسئولین محترم کارخانه سیمان کارون را به توجه به نیروی انسانی جلب می کنم. در مسجدسلیمان نیروی انسانی کاردان، متخصص و متعصب به کار وجود دارد و هیچ سرمایه ای بالاتر از این نیست.

وی افزود: یکی از رموز موفقیت هر سازمان و مجموعه ای، مشارکت سایر اعضا آن در تصمیم گیری ها است.

فرماندار مسجدسلیمان بیان کرد: خوزستان قطب اقتصاد کشور است و از نظر دسترسی به آب های آزاد، راه ها، مرزها، منابع طبیعی، نیروی انسانی و... به قدری غنی است که هر صنعتی در خوزستان شکوفا می شود.

وی افزود: کیفیت محصول کارخانه سیمان کارون یکی دیگر از مزیت های این کارخانه است و علاوه بر آن همدلی مسئولین و مدیران شهرستان مسجدسلیمان که با حمایت از بخش صنعت به ویژه کارخانه سیمان باعث رونق مجدد این کارخانه شده است.

گورویی ادامه داد: بنده و همه مسئولین شهرستان با توجه به تاکید استاندار محترم بر حمایت از بخش صنعت و نقش مهم آن در اشتغال، محکم و بدون قیل و قال از این بخش حمایت کرده و در عین حال گلایه ها و موانع خود را نیز بازگو کرده ایم.

فرماندار مسجدسلیمان عنوان کرد: بسیار خوشحالم که این مژده را بدم که کارخانه سیمان کارون به لطف خداوند در باند پیشرفت قرار گرفته و در آستانه یک صعود است.

وی تاکید کرد: تا کنون دولت از همه بخش های صنعت و کارخانه حمایت کرده و بنده نیز قول می دهم که از این کارخانه حمایت خواهیم کرد تا فاز دوم آن نیز راه اندازی شود.

گورویی ضمن تشکر از شورای کارگری شهرستان مسجدسلیمان گفت: شورای کارگری شهرستان ضمن حمایت از حقوق کارگران اهداف بلند مدت را نیز در نظر گرفتند. بنده به طور ویژه از این شورا تقدیر و تشکر می کنم.

وی خطاب به هیات مدیره کارخانه سیمان کارون مسجدسلیمان پیشنهاد کرد: شاه کلید کار شما مدیریت کارکنان است و شاه کلید مدیریت کارکنان، مشارکت است. پیشنهاد می کنم تصمیم گیری اجرایی و مشارکتی را در مجموعه خود افزایش دهید و از نظرات آنها استفاده کنید.اینکار علاوه بر اینکه حس مشارکت و همدلی کارکنان را بیشتر می کند، میزان خطای تصمیم گیری را نیز کاهش می دهد.

گورویی ادامه داد: پیشنهاد بعدی بنده این است که با توجه به شرایط و مقتضیات تخصصی و فنی، صنایع جانبی پایین دستی مانند لوله ها و جداول بتنی را نیز در کنار کارخانه احداث کنید و از این طریق تولید و رونق کار خود را افزایش دهید. همچنین می توان با همکاری اداره راه و شهرسازی برای آن دسته از راه های مناطق سخت و صعب العبور به جای اسفالت از بتن استفاده کرد.

 

نظر شما