معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر؛

مراجعه ۵۱ هزار و ۶۸۳ زائر به پایگاه های هلال احمر در مرزهای سه گانه+ببینید

۱۳۹۷/۰۸/۰۸ - ۱۴:۳۹:۰۱
کد خبر: ۷۷۰۶۲۵
مراجعه ۵۱ هزار و ۶۸۳ زائر به پایگاه های هلال احمر در مرزهای سه گانه+ببینید
شاهین فتحی با اشاره به آماده باش صد در صد پایگاه های امداد و نجات در مرزهای سه گانه از ۲۱ مهرماه گفت: تاکنون بالغ بر ۵۱ هزار و ۶۸۳ نفر به پایگاه هایمان مراجعه کرده اند.

به گزارش خبرنگار برنا از شلمچه، شاهین فتحی معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر در جریان بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از تعداد کل مراجعان ۲۰۷ نفرشان به مراکز درمانی منتقل شدند و ۲۴ هزار و ۲۸۲ نفرشان نیز به طور سرپایی درمان شدند ضمن آنکه ۱۳ هزار و ۱۲۶ نفر نیز که نیاز به اسکان اضطراری داشتند توسط نیروهای هلال احمر اسکان داده شدند.

وی با اشاره به آنکه هلال احمر در عراق نیز خدمات درمانی و اضطراری می دهد، گفت: ۳۰ دستگاه آمبولانس، هشت دستگاه اتوبوس آمبولانس به همراه کادر درمانی هلال احمر در کشور عراق مستقر کرده ایم، تا امروز ۱۵۶ نفر از مصدومان ایرانی که در عراق دچار سانحه شده بودند به این سوی مرز منتقل و تحویل مراکز امدادی و اورژانس شدند، بررسی وضعیت و رسیدگی به مصدومان بر عهده بهداشت  و درمان است.

فتحی افزود: با توجه به اوج بازگشت زائران اربعین، حدود سه روز است که بر روی این موضوع تمرکز کرده ایم و تدابیر لازم نیز در این باره اندیشیده شده است، این بازدیدها پیرو آمادگی پایگاه ها در قرارگاه های مرزی در  دو استان خوزستان و ایلام انجام می شود، طی دیروز و شب گذشته از قرارگاه ایلام بازدید کردیم، امروز نیز از قرارگاه استان خراسان مستقر در مرز چذابه و پایگاه شلمچه بازدید داشتیم.

معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه به طور عمده خدمات ما تا ۵ روز پس از اربعین ادامه دارد، اضافه کرد: تا زمانی که تمامی زائران ایرانی که در عراق هستند به کشور بازگردند، خدمات هلال احمر ادامه دارد.

فتحی تصریح کرد: سعی کردیم از تمام توان و ظرفیت بالگردیمان برای کمک استفاده کنیم و بر این اساس بیش از ۲۰ فروند بالگرد در حال آماده باش هستند که چهار فروندشان را در استان های مرزی مستقر کرده ایم و نسبت به انتقال مصدومان از آنها استفاده می کنیم.

وی توضیح داد: بالغ بر ۴۰۰ دستگاه آمبولانس و ست نجات در پایگاه ها و استان های در مسیر مواصلاتی حرکت زائران در استان های خوزستان، مهران و ایلام مستقر کرده ایم که تا پایان طرح این خدمات ادامه دارد.

فتحی در خصوص تصادف ماشین حامل زائران ایرانی که روز گذشته در عراق رخ داد، عنوان کرد: دیروز بروز تصادف شدید میان یک دستگاه اتوبوس و یک دستگاه ون به ما اطلاع داده شد که متاسفانه در این حادثه ۱۶ نفر از زائران مصدوم و ۱۱ نفر فوت کرده بودند.

معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر در پایان گفت: هماهنگی لازم برای تحویل مصدومان و فوتی ها به ایران انجام شده است که به محض تحویل، مصدومان به مراکز درمانی و اجساد نیز به پزشکی قانونی برای انجام اقدامات لازم تحویل می شوند، شب گذشته تعدادی را تحویل داده اند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز