نائب رئیس بانوان فدراسیون والیبال کشور:

نبود اسپانسرهای مستمر و مطمئن مهمترین چالش والیبال بانوان است

۱۳۹۷/۰۹/۱۱ - ۰۷:۰۶:۱۴
کد خبر: ۷۸۲۵۶۵
نبود اسپانسرهای مستمر و مطمئن مهمترین چالش والیبال بانوان است
صدیقه کعبی زاده از نبود اسپانسرهای مستمر و مطمئن به عنوان مهمترین چالش پیش روی والیبال بانوان نام برد.

صدیقه کعبی زاده نائب رئیس بانوان فدراسیون والیبال کشور امشب در حاشیه افتتاح مسابقات لیگ والیبال نوجوانان و جوانان دختر کشور در گفت و گو با خبرنگار برنا از آبادان اظهار کرد: در زمینه آموزش نمی توانیم ادعا کنیم که به انتها رسیدیم به هر حال با توجه به روز آمد شدن آموزش، نیاز به روز آمد کردن علم مان داریم و لذا یکی از سیاست های فدراسیون والیبال روز آمد سازی و توانمند سازی مربیانش است و بر همین اساس اخیرا و پس از 14 سال، یک کلاس اختصاصی سطح دو مربیگری بین المللی را برای بانوان برگزار کردیم که در این دوره 33 مربی موفق به گذراندن آن شدند.

وی با اشاره به اینکه در کنار دوره آموزشی، برگزاری سمینارهای تخصصی را نیز به انجام رساندیم، گفت: فدراسیون آماده کمک به برپایی دوره های تخصصی آموزشی برای استان هایی است که برای ارتقاء سطح مربیانشان اعلام نیاز کنند، در صورت اعلام نیاز شهرستان آبادان به برگزاری این دوره های آموزشی در هر سطحی به طور حتم آن دوره ها را برایشان برگزار می کنیم.

کعبی زاده درباره دلائل انتخاب آبادان به عنوان میزبان این مسابقات افزودد: منطقه آزاد اروند و به ویژه شهرستان آبادان پیشینه معرفی ورزشکاران بسیاری را به جامعه ورزش کشور از جمله والیبال داشته است، مدتی بود که والیبال بانوان در این منطقه با رکود مواجه شده بود و با توجه به سیاست های فدراسیون مبنی بر فعال سازی تمام استان ها بر اساس ظرفیت، پتانسیل و پیشینه شان، تصمیم گرفته شد تا با اعلام آمادگی منطقه آزاد اروند برای میزبانی از مسابقات زیر گروه جوانان که برای نخستین بار در بخش دختران برگزار می شود، موافقت کنیم و مرحله مقدماتی این مسابقات را در منطقه آزاد اروند و شهرستان آبادان برگزار کنیم.

نائب رئیس بانوان فدراسیون والیبال تصریح کرد: امروز به حمد خدا شاهد برگزاری خوب این مسابقات در آبادان هستیم، به نظر ما برگزاری این مسابقات کمک می کند تا خون تازه ای در رگ های این رشته جریان پیدا کند و امروز هم اگرچه نخستین روز از برگزاری مسابقات بود اما تماشاچیان خوبی را در سالن داشتیم و به طور حتم در طول زمان برگزاری مسابقات نوجوانان و جوانان بیشتری در قالب تماشاچی به سالن می آیند.

کعبی زاده اضافه کرد: برگزاری مسابقات در این منطقه علاوه بر کمک به توسعه رشته والیبال در استان و منطقه آزاد اروند سبب می شود تا ما نیز تلاشمان را برای فراهم سازی تجهیزات مورد نیاز این رشته در منطقه به کار بگیریم، در آئین افتتاح این مسابقات درخواستی از سوی جامعه والیبال از فرماندار آبادان شد که امید می رود این درخواست که اختصاص یک سالن به این رشته مهیج و پرطرفدار است، محقق شود، وجود یک سالن اختصاصی سبب می شود تا برنامه های بلند مدتی را که در این رشته تدوین شده به خوبی اجرا شود.

وی توضیح داد: این مسابقات با حضور 14 تیم باشگاهی از هشت استان در رده سنی نوجوانان و جوانان برگزار می شود، به طور قطع بهترین ها به اردوی تیم ملی دعوت می شوند و شش تیم نیز به مرحله نهایی صعود می کنند، اواخر بهمن ماه امسال مرحله نهایی این مسابقات را به میزبانی یکی از تیم های شرکت کننده و صعود کننده برگزار می کنیم.

کعبی زاده درباره جایگاه والیبال بانوان ایران در سطح آسیا و جهان عنوان کرد: در حال حاضر تیم والیبال زنان کشورمان جزء هشت تیم برتر آسیا و در جام باشگاهی نیز جزء شش تیم برتر آسیا است، در آسیا تیم های صاحب نامی همچون چین، تایلند، کره و ژاپن که عنوان دار المپیک هستند کار ما را کمی سخت کرده اما این مسئله سبب عدم برنامه ریزی ما نمی شود، بانوان والیبالیست ما امسال نشان دادند که می توانند بهتر از اینها باشند و نتایج خوبی را نیز در دور مقدماتی کسب کردند و برای نخستین بار به عنوان سرگروه صعود کردند.

وی ادامه داد: مهمترین و بهترین اتفاق رخ داده ارتقاء 76 پله ای رنکینگ ما در اف. آی. وی. وی(جهان) است به طوریکه ما از رتبه 115 به رتبه 39 رسیدیم و هم رتبه فرانسه و دیگر کشورهای صاحب والیبال هستیم، این کار ما را سخت تر می کند و لذا بایستی برنامه ریزی دقیق تر و تلاش بیشتری کنیم تا ضمن حفظ رنکینگ مان آن را نیز ارتقاء دهیم و بتوانیم در آسیا پله به پله رقبایمان را بگیریم و روزی برسد که به روی سکو برویم.

نائب رئیس بانوان فدراسیون والیبال با قدردانی از حمایت صادقانه و متعهدانه ضیایی رئیس فدراسیون یادآور شد: ما جزء معدود فدراسیون هایی هستیم که در اجرا به طور کامل مستقل عمل می کنیم و حمایت جدی رئیس فدراسیون سبب شده تا والیبال بانوان دوباره به پویایی خود نزدیک شود.

کعبی زاده از عدم حضور اسپانسرهای مستمر و قوی  به عنوان مهمترین چالش پیش روی والیبال بانوان نام برد و گفت: در بحث قهرمانی و حرفه ای نیاز به صرف هزینه داریم و با توجه به محدودیت منابع انتظارمان آنست که در بخش بانوان حامیان مالی با نگاه فرهنگی پیش بیایند، به دنبال تبلیغ نیستیم، در حال حاضر هزینه هایی که در بخش بانوان صرف می شود یک صدم هزینه های صرف شده در بخش آقایان(حرفه ای) نیست.

وی افزود: وجود اسپانسرهای مستمر و مطمئن ما را در انجام راحت تر برنامه ریزی ها کمک می کند و به طور حتم لیگ های پویاتری برگزار می شود ضمن آنکه باشگاه ها قادر خواهند بود تا با جذب بازیکنان خارجی سطح لیگ را نیز بالاتر ببرند.

کعبی زاده از برپایی اردوهای برون مرزی مرتب، اعزام مربیان برای شرکت در دوره های تخصصی برون مرزی به عنوان دیگر مزیت های داشتن اسپانسرهای مستمر و مطمئن در بخش والیبال بانوان نام برد و اضافه کرد: اگر مربیان بسیار خوب و به روزی داشته باشیم به طور قطع بازیکنان بسیار خوبی هم تربیت خواهد شد.

وی تصریح کرد: شاید روزی این پوشش برای کشورها بیگانه بود اما اکنون تمام دنیا این پوشش را پذیرفته اند و تمام والیبالیست های مسلمان علاقمند به راحتی در مسابقات از پوشش استفاده می کنند.

نائب رئیس بانوان فدراسیون والیبال در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در زمان حاضر"مائده برهانی" کاپیتان تیم ملی ایران، "مهسا صابری" کاپیتان سوم تیم ملی و"مونا آشفته"سه بانوی لژیونر ایرانی در کشور ترکیه هستند که در لیگ دسته یک این کشور که کاملا هم حرفه ایست بازی می کنند و خوش می درخشند، گفت: چهارمین بانوی لژیونر ما به نام"نداچملانیان" از باشگاه ذوب آهن است که به تازگی درخواست رسمی دعوت وی به این تیم ترکیه ای به فدراسیون رسیده که با توجه به موافقت و اعلام رضایت این باشگاه، او نیز در حال اعزام است.

لازم به ذکر است که رقابت های لیگ والیبال نوجوانان و جوانان دختر کشور تحت عنوان"جام شادروان بانو نامدار" و با حضور 14 تیم از هشت استان کشور طی روزهای دهم تا شانزدهم آذرماه جاری در منطقه آزاد اروند-آبادان در حال برگزاری است.

خزایی تهران، فردیس جوان البرز، ذوب زرین لنجان از اصفهان، مفاخری از تهران، معرفت از فریدون کنار، تختی از قائم شهر، آینده سازان از دزفول، نماینده بندر امام ره، ویس از ماهشهر، مدرن خجسته مشهد، بامداد فسا، نماینده شیراز، نماینده گلستان و نماینده منطقه آزاد اروند تیم های شرکت کننده در این دوره از مسابقات هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما