رئیس شورای حل اختلاف استان خوزستان خبرداد:

۳۲ درصد از پرونده های تشکیل شده در شورای حل اختلاف خوزستان منجر به صلح و ساز شد

۱۳۹۷/۰۹/۱۱ - ۱۴:۴۶:۴۹
کد خبر: ۷۸۲۹۲۷
۳۲ درصد از پرونده های تشکیل شده در شورای حل اختلاف خوزستان منجر به صلح و ساز شد
عبدالعباس زبیدی نیا گفت: سال گذشته 32 درصد از پرونده های تشکیل شده در شورای حل اختلاف خوزستان منجر به صلح و ساز شد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، عبدالعباس زبیدی نیا معاون قضایی دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف استان خوزستان ظهر امروز در حاشیه افتتاح مجتمع شورای حل اختلاف شهرستان آبادان در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه استان خوزستان یکی از استان های فعال در ایجاد صلح و ساز و حل اختلاف در میان مردم است، اظهار کرد: مردم استان که به طور عمده از عشایرند مردمی نجیب، خوب و شریفی هستند که سعی شان آنست که بیشتر دعواهایشان را با گذشت و عفو به صلح و سازش خاتمه دهند و این کار را نیز که برگرفته از دین مقدسمان و گرایشات مردم به شریعت مقدس و الگوگیری از پیامبر و ائمه اطهار است را به خوبی به انجام رسانده و سبب توفیق و تعالی در سطح کشور شده است.

وی گفت: سال گذشته رتبه های خوبی را در زمینه صلح و سازش در پرونده ها در سطح کشور به دست آوردیم به طوریکه بیش از 32 درصد از پرونده های وارده به شوراهای حل اختلاف استان به صلح وسازش منجر شدند که مایه بسی خوشحالیست اما باز توقع و انتظارمان آنست که مردم بیشتر به سمت صلح و سازش در دعاویشان بروند.

زبیدی نیا با بیان اینکه در سال گذشته 6 هزار فقره پرونده در دادگستری آبادان رسیدگی و مختومه شدند، اظهار کرد: در هشت ماهه امسال به میزان سال گذشته پرونده وارد دادگستری آبادان شد که بیش از پنج هزار فقره از این پرونده ها مختومه شدند.

معاون قضایی دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف استان خوزستان تصریح کرد: متاسفانه در آبادان سطح مصالحه مان پائین است و این مسئله هم شاید به واسطه آنست که ما قدری کم کاری کرده باشیم و یا از ظرفیت های شهر به نحو مطلوبی بهره نبرده ایم، باید از ظرفیت های موجود در شهر همچون شیوخ، سادات، روحانیون و افرادی که به عنوان مُصلح و خیر می شناسیم، بهره کافی را ببریم.

زبیدی نیا با اشاره به اینکه در قوه قضائیه ستادی تحت عنوان ستاد"صبر" وجود دارد که به دنبال صلح سازش و بخشش است، یادآور شد: در این باره به دنبال فرهنگ سازی در سطح جامعه هستیم تا میزان صلح و سازش در پرونده ها افزایش یابد.

وی گفت: در هفته گذشته در یکی از شهرهای استان خوزستان پرونده پنج فقره قتل توسط شورای حل اختلاف به صلح و سازش منجر شد و در پرونده دیگری با دو قتل نیز در زمان حاضر مقدمات صلح  فراهم شده که به زودی جلسه نهایی صلح و سازش را برگزار می کنیم.

وی با یادآوری سهم 10 درصدی خوزستان در خاتمه پرونده های قتل تشکیل شده در سطح کشور به صلح و سازش اضافه کرد: به واسطه یکی از همین صلح و سازش هایی که در آبادان انجام شد توانستیم  جایگاهی کشوری پیدا کنیم، پس از آن مصالحه ای که از برنامه 90 صدا و سیما(مربوط به آبادان) پخش شد بیش از 30 نفر دیگر نیز با کمک مالی مردم خیر کشورمان و پرداخت دیه یشان آزاد شدند.

وی همچنین با اشاره به محدودیت صلاحیت شورای حل اختلاف در دعاوی مالی تا 20 میلیون تومان اظهار کرد: صلاحیت شورای حل اختلاف در راستای ایجاد صلح و سازش در دعاوی مختلف محدود نیست و در تمامی امور کیفری، مدنی و خانوادگی اجازه ورود و رسیدگی دارند  و اگر صلح و سازش انجام شد پرونده را مختومه می کنند.

زبیدی نیا تصریح کرد: در زمان حاضر 6 مجتمع شورای حل اختلاف در اهواز و هشت مجتمع در دیگر شهرستان های استان در امر ایجاد صلح و سازش در پرونده های دعاوی مختلف فعالیت دارند.

معاون قضایی دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف استان خوزستان در پایان از رئیس دادگستری، مدیرعامل پالایشگاه و فرماندار وقت آبادان برای کمک به فعال سازی این مجتمع مستقل در راستای تامین آرامش بیشتر مردم و تکریم از آنان قدردانی کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز