شهردار آبادان بیان کرد:

عدم تحقق کف مطالبات شهروندان پس از گذشت ۳۰ سال/۶۰ درصد مساحت و منظر شهری آبادان بافت فرسوده است

۱۳۹۷/۱۲/۲۳ - ۱۹:۳۳:۴۳
کد خبر: ۸۲۴۲۹۲
عدم تحقق کف مطالبات شهروندان پس از گذشت ۳۰ سال/۶۰ درصد مساحت و منظر شهری آبادان بافت فرسوده است
حسین حمیدپور گفت: متاسفانه باید اذعان کرد پس از گذشت ۳۰ سال از دوران بازسازی هنوز کمترین خواسته‌های مردم تحقق نیافته است و شاهد آن هستیم که ۶۰ درصد مساحت و منظر شهری آبادان درگیر بافت فرسوده است.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، حسین حمیدپور شهردار آبادان امروز پنجشنبه 23 اسفند ماه در جلسه ستاد باز آفرینی شهری که با حضور رییس کمیسیون عمران مجلس و معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت باز آفرینی شهری ایران در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، با بیان اینکه مردم از ما حداقل مطالبات شهروندی را درخواست می‌کنند، اظهار کرد: در مراجعه‌های مردمی و بازدیدهایی که از سطح مناطق مختلف شهری داریم، عمده درخواست‌های شهروندان، ابتدایی و در حد بهبود وضعیت فاضلاب و معابر است که این وضعیت زیبنده شهری مثل آبادان نیست.

او گفت: مطالبات مردم از ما حداقلی است و متاسفانه باید اذعان کرد پس از گذشت ۳۰ سال از دوران بازسازی هنوز کمترین خواسته‌های مردم تحقق نیافته است.

حسین حمیدپور افزود: ۲۰ درصد مساحت شهری و ۴۰ درصد منظر عمومی شهر آبادان شامل بافت فرسوده است و این شهرستان از این نظر در رده سوم استان قرار دارد.

مدیر سامانه شهری آبادان با بیان اینکه آسفالت‌های نامطلوب، فقدان شبکه‌های آب و فاضلاب، ساخت و سازهای بی نظم، نما و منظر شهری را تحت تاثیر خود قرار داده و زیبنده آبادان نیست، اضافه کرد: سال گذشته با کمک اداره کل راه و شهرسازی خوزستان برآوردهایی صورت گرفت و اعتباری به مبلغ هفت میلیارد تومان برای احیای بافت فرسوده در سال ۹۸ اختصاص داده شد، اما این عدد نمی‌تواند مشکل بافت فرسوده آبادان را رفع کند.

او توضیح داد: قیمت تمام شده تامین مصالح در آبادان بسیار بالاتر از مرکز کشور است و این موضوع هزینه‌های اجرای عملیات باز آفرینی را بیشتر می‌کند لذا ضروری است تا در تخصیص منابع مالی به آبادان و خرمشهر نگاه ویژه‌تری شود.

شهردار آبادان بیان کرد: ۱۱ محله هدف به عنوان بافت فرسوده شناسایی شده که همگی در حاشیه شهر آبادان هستند و ۶۰ هزار نفر در این محلات زندگی می‌کنند که با مشکلات زیادی مواجه اند.

حمید پور در پایان تصریح کرد: در حال حاضر برای ارایه خدمات اورژانسی در بافت‌های فرسوده با مشکلات زیادی مواجه هستیم، اگر اعتبارات تخصیص یافته تامین شود بنا داریم در سال ۹۸، عملیات بازآفرینی را در چهار محله هدف آغاز کنیم.

لازم به ذکر است که پس از سخنان شهردار آبادان تصاویری از وضعیت نامطلوب زیرساخت های شهری، فقدان تاسیسات روبنایی و بافت های فرسوده آبادان به نمایش گذاشته شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز