سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد:

استقرار گروه های پزشکی در ارودگاه های سیل زدگان/مراقبت از گروه‌های سنی در معرض خطر در اولویت است

۱۳۹۸/۰۱/۱۴ - ۲۰:۲۲:۵۶
کد خبر: ۸۲۹۸۱۹
استقرار گروه های پزشکی در ارودگاه های سیل زدگان/مراقبت از گروه‌های سنی در معرض خطر در اولویت است
شکرالله سلمان زاده گفت: تیمی متشکل از پزشکان، کارشناسان سلامت خانواده، سلامت محیط و پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها در مکان اسکان سیل زدگان مستقر شده اند تا خدمات مورد نیاز را ارایه دهند.

شکرالله سلمان زاده سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان ظهر امروز چهارشنبه در جریان بازدید از محل اسکان موقت افراد تهدید به سیل روستای دریسیه و ام الحجار(شادگان) در کمپ کشت و صنعت فارابی، اظهار کرد: دیشب در جریان شکسته شدن سیل بند روستاهای دریسیه و بالا آمدن سطح آب در این منطقه، حدودا ۱۶۰ نفر از خانوارهای این روستاها ضمن تخلیه منازل خود، با همکاری جمعیت هلال احمر شادگان و مجتمع کشت و صنعت فارابی در این کمپ اسکان داده شدند.

او با تاکید بر اولویت تامین سلامت گروه های سنی در معرض خطر، گفت: گروه‌های سنی در معرض خطر افراد سالمند، زنان باردار و کودکان زیر ۵ سال را شامل می شود که مراقبت از این افراد در اولویت است.

سلمان زاده افزود: در همین راستا تیمی متشکل از پزشک، کارشناسان سلامت خانواده، سلامت محیط و پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها در این کمپ مستقر شدند تا خدمات مورد نیاز را به سیل زدگان ارایه دهند.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان سمپاشی اطراف اردوگاه، کنترل بهداشتی آب و مواد غذایی، ضدعفونی مخازن آب و سرویس‌های بهداشتی، تهیه و توزیع کلر مادر، نمونه گیری از افراد مشکوک به بیماری‌های روده‌ای، تامین واکسن مورد نیاز برای افراد زیر ۱۵ سال و تزریق واکسن سرخک و خوراندن قطره فلج اطفال برای جلوگیری از هر گونه اپیدمی، توزیع وسایل بهداشتی بین زنان، توزیع داروهای مکمل بهداشتی، توزیع شیرخشک برای کودکان نیازمند، آموزش خانوارها در زمینه مراقبت از کودکان، سالمندان، پیشگیری از بیماری‌های روده‌ای و عفونی، مارگزیدگی و عقرب زدگی را از اقدامات انجام شده این تیم پزشکی نام برد.

سلمان زاده توضیح داد: با توجه به خروج مارها و عقرب‌ها از محل اختفایشان در زمان سیلاب، مردم باید مراقب باشند تا در معرض گزش و نیش این جانداران قرار نگیرند اما در صورت بروز این اتفاق باید به طور سریع به نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت مراجعه کنند.

او افزود: سه کد آمبولانس فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ در مسیرهای شادگان - دارخوین، دارخوین - اهواز و ورودی روستای دریسیه مستقر و برای ارایه خدمات اورژانسی به افراد در معرض سیل در آمادگی به سر می برند.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان در پایان گفت: همکاران پزشک، پرستار و افرادی که مایل به کمک و یاری رسانی به مردم سیل زده در حوزه‌ سلامت هستند می‌توانند با شماره‌ تلفن های ۰۹۱۶۳۳۱۳۰۲۹(جانبی)، ۰۹۱۶۳۳۱۵۵۸۶(سعیدی) و ۰۹۱۶۶۳۱۳۵۵۷( بغلانی) تماس بگیرند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز