رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان:

رکورد پرداخت پول گندم به کشاورزان در ۲۴ ساعت شکسته شد/ سیلاب ۱۶۰ هزار هکتار از اراضی گندم خوزستان را نابود کرد/خرید گندم در شرایط فعلی کمتر از سال گذشته نیست/همه زمین های آسیب دیده مشمول غرامت هستند

۱۳۹۸/۰۱/۲۸ - ۱۲:۲۶:۴۴
کد خبر: ۸۳۵۳۵۱
رکورد پرداخت پول گندم به کشاورزان در ۲۴ ساعت شکسته شد/ سیلاب ۱۶۰ هزار هکتار از اراضی گندم خوزستان را نابود کرد/خرید گندم در شرایط فعلی کمتر از سال گذشته نیست/همه زمین های آسیب دیده مشمول غرامت هستند
کیخسرو چنگلوایی گفت: ۱۶۰ هزار هکتار از اراضی گندم خوزستان به دلیل سیلاب دچار آسیب‌ جدی و صد در صد شد.

کیخسرو چنگلوایی رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در اهواز اظهار کرد:  در سال زراعی ۹۸-۹۷ در سطح ۸۶۶ هزار هکتار از اراضی خوزستان انواع محصولات کشاورزی کشت شد که ۵۴۰ هزار هکتار آن گندم است‌.

او گفت: ۱۶۰ هزار هکتار به صورت دیم و ۳۸۰ هزار هکتار به صورت آبی کشت شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان افزود: متاسفانه به دلیل سیلاب آذر و بهمن ۹۷ و فروردین ۹۸ خسارت های جدی به مزارع گندم استان وارد شد.

چنگلوایی اضافه کرد: ۱۶۰ هزار هکتار از اراضی گندم استان به دلیل سیلاب دچار آسیب‌ جدی و صد در صد شد.

او ادامه داد: خوشبختانه علی رغم این خسارت ها برداشت گندم شروع شده و همزمان با مدیریت سیلاب و ترمیم تبعات آن، برداشت گندم آغاز شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بیان کرد: عملکردها وضعیت بسیار خوبی دارند و علی رغم مشکلاتی که برای گندم پیش آمد امیدواریم کمتر از سال گذشته گندم خریداری نشود.

چنگلوایی توضیح داد: امکانات لازمه دیده شده و مراکز آمادگی کامل خرید گندم را دارند، ۱۶۰۰ دستگاه کمباین برای برداشت گندم  و ۴۰ میلیون لیتر سوخت برای تامین نیاز دستگاه های برداشت گندم فراهم شده است.

او بیان کرد: دولت همه گندم کشاورزان را خریداری و پول آن را به طور کامل به آنها پرداخت می کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: در پرداخت پول گندم هم رکورد داشتیم به طوری که طی ۲۴ ساعت همه پول کشاورز پرداخت شده است.

چنگلوایی توضیح داد: قبل از وقوع سیلاب پیش بینی می شد که ۳۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش تولید و خرید گندم داشته باشیم اما اکنون برآورد می شود خرید گندم در شرایط فعلی کمتر از سال گذشته نخواهد بود، علی رغم آن که ۱۶۰ هزار هکتار از ۳۴۰ هزار هکتار اراضی آبی را از دست دادیم.

او درباره پرداخت خسارت کشاورزان، توضیح داد: به همه کشاورزان، دامداران، صیادان و آبزی پروران این قول را می دهیم که براساس دستور مقام معظم رهبری و پیگیری رییس جمهوری مطمئن باشند که همه خسارت آنها پرداخت می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ادامه داد: چه آنهایی که  مزارع خود را بیمه کرده اند و چه آنها که بیمه نکرده اند مشمول پرداخت این خسارت و غرامت خواهند بود.

او بیان کرد: اخیرا هم نامه ای که رییس جمهور خدمت مقام معظم رهبری نوشت و درخواست کردند که از محل صندوق توسعه ملی برای پرداخت خسارت سیل زدگان کمک شوند مقام معظم رهبری هم دستور دادند بررسی هایتان‌ را انجام دهید و من به این برداشت به طور کلی موافق هستم که این خبر خوبی برای خسارت دیدگان بخش کشاورزی است و نباید از این بابت دغدغه ای داشته باشند.

چنگلوایی یادآور شد: ما همه در حال فراهم کردن همه‌ شرایط با کمک استاندار خوزستان و وزارت جهاد کشاورزی برای کشت تابستانه فراگیر و وسیع براساس الگوی کشت هستیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در پایان درباره مناطقی که بیشترین خسارت را از سیلاب دیدند، توضیح داد: سیلاب بیشترین خسارت را به اهواز زد و پس از آن شوش، دشت آزادگان و شوشتر متحمل بیشترین خسارت از سیلاب شدند و برخی شهرها مثل بهبهان، امیدیه، و رامهرمز اصلا خسارت ندیدند و یا خسارت کمی به آنها وارد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز