فی مابین سازمان منطقه آزاد اروند و کمیته امداد امام خمینی خوزستان؛

تفاهم نامه اشتغال زایی طرح پنل های خورشیدی خانگی ویژه ۱۰۰ مددجوی اروندی منعقد شد+ببینید

۱۳۹۸/۰۳/۲۲ - ۱۵:۲۴:۰۸
کد خبر: ۸۵۷۴۷۷
تفاهم نامه اشتغال زایی طرح پنل های خورشیدی خانگی ویژه ۱۰۰ مددجوی اروندی منعقد شد+ببینید
با حضور مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) در محل سازمان منطقه آزاد اروند، گام نخست طرح اشتغال زایی اجرای پنل های خورشیدی برای 100 مددجوی آبادان و خرمشهر منعقد شد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، جلسه انعقاد تفاهم نامه اجرای پنل های خورشیدی ویژه مددجویان آبادان و خرمشهر روز گذشته با حضور اسمعیل زمانی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند، مرتضی موصلی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان، قدرت الله طمیمیان معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، مجید رحیمی مدیر اطلاعات جغرافیایی و طرح‌های کلان توسعه زیر ساختی سازمان منطقه آزاد اروند، اکبر ناصری مدیر برق ناحیه جنوب خوزستان در محل دفتر مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد.

به موجب این تفاهمنامه در گام نخست 100 خانوار آبادان و خرمشهر با گزینش کمیته امداد انتخاب و عملیات اجرایی نصب پنل های خورشیدی بر روی پشت بام خانه های مددجویان اجرایی می شود.

به گفته مرتضی موصلی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان کلیت این طرح از مرحله تسهیلات، سخت افزار، اجرا و بهره برداری بیمه می شود تا خانوارهای کمیته امداد از این بابت نگرانی نداشته باشند.

همچنین به گفته اسمعیل زمانی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند طرح مشترک زود بازده اشتغالزای سولار خانگی برای 100 خانوار، حدودا پنج میلیارد تومان در بازه دو ساله برآورد شده است که قابلیت تمدید دارد، در همین راستا سهم سازمان منطقه آزاد اروند یک و نیم میلیارد تومان(30%) و سهم کمیته امداد نیز سه و نیم میلیارد تومان(70%) می باشد.

به گفته مجید رحیمی مدیر جغرافیایی طرح های کلان توسعه زیرساختی سازمان منطقه آزاد اروند این کار برای نخستین بار در خوزستان و منطقه آزاد اروند اجرایی می‌شود و انتظارمان آنست که رقم افراد تحت پوشش این طرح(پنل خورشیدی) را افزایش دهیم.

طبق برنامه ریزهای انجام شده صفحات خورشیدی از طریق گمرک منطقه آزاد اروند وارد و ترخیص می شوند.

لازم به ذکر است که تولید برق خانگی سولار با تکنولوژی(ON GRID)؛ سیستمی است که انرژی خورشیدی را از طریق پنل‌های خورشیدی جذب و در خازن‌هایی ذخیره سازی می کند و امکان فروش و انتقال آن به شبکه برق شهری میسر است.

طرح اجرای سولار خانگی زود بازده است که اجرای آن برای هر واحد در مدت یک هفته انجام می‌شود و نیروگاهی پنج کیلو واتی را تشکیل می دهد که از طریق نصب کنتورهای مخصوص و اتصال به شبکه برق، طی قراردادی با اداره برق ناحیه جنوب، ماهانه به مددجویان به مقدار تولید انرژی بر حسب کیلوات ساعت پول پرداخت می‌شود.

این سیستم از سرمایه گذاری پایینی برخوردار است و سبب فرهنگ سازی استفاده از انرژی های پاک و سبک کردن بار شبکه های توزیع برق می شود. همچنین از طریق ایجاد، تولید و پایدارسازی این سیستم می توان برای خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی که متاسفانه بالغ بر یک پنجم جمعیت منطقه آزاد اروند را در بر می گیرد، درآمد زایی ایجاد کرد.

همچنین بکار گیری قوانین و مقررات تولید برق خورشیدی(نیروگاه های 5kw خانگی) شرکت توزیع در خصوص خرید تضمینی برق تولید شده و استفاده از منابع خود اشتغالی نهادهای حمایتی نظیر کمیته امداد به منظور ایجاد درآمد برای اقشار تحت پوشش، باتوجه به 220 روز تابش سالانه در محدوده منطقه آزاد اروند و راندمان مناسب نیروگاه های خورشیدی(که متاسفانه تا کنون از این موهبت بهره برداری مناسبی صورت نگرفته بود)، زمینه ساز اشتغال پایدار برای قشر ضعیف جامعه می شود.

در همین راستا این طرح مشارکتی که از سوی سازمان منطقه آزاد اروند و کمیته امداد امام خمینی هدف گذاری شده است، سبب ایجاد انگیزش ورود تکنولوژی و پکیج های زود بازده اقتصادی برای بهره مندی شهروندان و در مجموع ارتقای کیفیت زیست بوم در شهرهای آبادان و خرمشهر می شود.

لازم به ذکر است که سال گذشته واحد جغرافیایی و طرح های کلان توسعه زیر ساختی سازمان منطقه آزاد اروند به صورت پایلوت اولین سولار خانگی را بر روی پشت بام یکی از مددجویان خرمشهری واقع در روستای سادات، شهرک شلمچه نصب و راه اندازی کرد.

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز