استاندار خوزستان:

مواد مخدر به ابزاری سیاسی اقتصادی در معادلات بین المللی تبدیل شده است

۱۳۹۸/۰۴/۰۴ - ۱۶:۳۰:۳۶
کد خبر: ۸۶۲۷۱۴
مواد مخدر به ابزاری سیاسی اقتصادی در معادلات بین المللی تبدیل شده است
استاندار خوزستان گفت: مواد مخدر و روان گردان ها به یک ابزار سیاسی و اقتصادی در معادلات بین المللی تبدیل شده است، به طوری که گردش مالی و اقتصادی قاچاق مواد مخدر در جهان و سود سرسام آور آن، موجب رشد تجارت قاچاق مواد مخدر برای نابودی نسل ها شده است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی امروز در آیین گرامیداشت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، اظهار کرد: در کنار مواد مخدر، انواع مواد روان گردان جدید شناخته شده در جهان به 803 نوع رسیده که تا سال 2017 نسبت به سال 2009 میلادی، شاهد رشد 384 درصدی انواع مواد روان گردان جدید شناخته شده، هستیم.

او از روند فزاینده تقاضای مواد مخدر در جهان ابراز نگرانی کرد و گفت: بیش از 275 میلیون نفر معادل 5/6 درصد از جمعیت جهان در رده سنی 15 تا 64 سال، حداقل یکبار یکی از انواع مواد مخدر و روان گردان ها را در سال مصرف کرده اند.

استاندار خوزستان ضمن اشاره به نگرانی ها در خصوص کاهش سن مصرف مواد و رشد شیوع مصرف مواد مخدر در نوجوانان و جوانان جامعه، بیان کرد: بهره گیری از شبکه های سایبری و ماهواره ها به منظور ترویج و گسترش باورها و نگرش های غلط با هدف فریب فرهنگی و جذب مشتریان جدید، از جمله عوامل مهم در افزایش اقبال نوجوانان و جوانان جوامع مختلف به مصرف مواد شده است.

شریعتی در ادامه نشانه روی نهاد خانواده، مدارس، دانشگاه ها و کارکنان صنعتی و کارگری را بیانگر تلاش جدی سیستم هوشمند مواد مخدر به قتل عام انسان ها دانست.

نماینده عالی دولت در خوزستان با انتقاد از افزایش سطح زمین های زیر کشت خشخاش در کشور افغانستان، تصریح کرد: رشد 50 برابری تولید مواد افیونی کشور افغانستان در سال های اخیر و همچنین تولید ماده محرک شیشه، حکایت از جنایت و نقش استکبار جهانی آمریکا در کشور افغانستان برای نابودی کلیه جوامع بشریت دارد.

رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خوزستان با اشاره به عوامل تاثیرگذار در افزایش میزان مصرف مواد مخدر در کشور، تشریح کرد: همجواری ایران با کشورهای افغانستان و پاکستان از یک سو و از سوی دیگر نقش وسیع تهاجم فرهنگی و اجتماعی از سوی دشمنان نظام از طریق نفوذ و هجوم نرم و خاموش در حصار فرهنگی جامعه و همچنین برخی از عوامل ساختاری بعضا معیوب در عرصه های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، عوامل سیاسی، فرهنگی و خانوادگی سبب شده تا اعتیاد به مواد مخدر و روان گردان ها در کشور جایگاه ویژه ای در عرصه آسیب های اجتماعی به خود اختصای دهد.

شریعتی در پایان بیان کرد: اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی، فساد اخلاقی و مناطق حاد و بحرانی، پنج آسیب اجتماعی کشور بوده که اعتیاد به عنوان اولین اولویت تعیین شده است، چرا که 90 درصد مردم کشور، نسبت به این موضوع نگران هستند.

لازم به ذکر است که در پایان این مراسم استاندار خوزستان در طرح ملی غربالگری فشار خون شرکت کرد.

 

 

 

 

 

 

نظر شما