مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان بیان کرد:

بازگشت ۲۴ واحد صنعتی به چرخه تولید/نقدینگی و تامین مواد اولیه چالش صنایع کوچک خوزستان

۱۳۹۸/۰۵/۲۰ - ۱۳:۰۵:۴۲
کد خبر: ۸۸۳۵۰۴
بازگشت ۲۴ واحد صنعتی به چرخه تولید/نقدینگی و تامین مواد اولیه چالش صنایع کوچک خوزستان
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان گفت: ۲۱ واحد صنعتی با ایجاد اشتغال برای ۲۳۸ نفر در سال گذشته و ۳ واحد صنعتی در سه ماهه اول سال ۹۸ به چرخه تولید بازگشته اند.

به گزارش خبرنگار  برنا از اهواز، اخلاق محمدیان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز ملی صنایع کوچک و شهرک های صنعتی اظهار کرد: ۴۹ طرح در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان آماده افتتاح است.

او با بیان این که این طرح ها با اعتبار ۳۸۰ میلیارد اجرایی شده‌اند، گفت: با افتتاح این طرح ها توسعه زیرساخت ها در شهرک های صنعتی اندیمشک، دزفول شوش، شادگان، اهواز، بهبهان، ایذه، مسجدسلیمان، خرمشهر، امیدیه، بندرامام، رامهرمز، رامشیر و آبادان صورت می گیرد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان افزود: عملیات اجرایی ۳۵ طرح در سال ۹۷ آغاز و در مردادماه ۹۸ به پایان رسیده است.

محمدیان بیان کرد: ۴۸ طرح عمرانی از محل منابع داخلی شرکت شهرک های صنعتی و اعتبارات استانی اجرایی شده است.

او ادامه داد: ۲۱ واحد صنعتی با ایجاد اشتغال برای ۲۳۸ نفر در سال گذشته و سه واحد صنعتی در سه ماهه اول سال ۹۸ به چرخه تولید بازگشته اند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان اضافه کرد: ۱۸ واحد تولیدی در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان آماده افتتاح هستند.

به گفته محمدیان افتتاح این طرح ها، اشتغالزایی ۵۰۰ نفر به دنبال دارد و میزان سرمایه گذاری انجام شده چهار هزار و ۲۶۹ میلیارد ریال است.

او گفت: این طرح در زمینه صنایع غذایی، فلزی، نفت و گاز و پوشاک، چوب و قطعات صنعتی هستند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان با بیان اینکه عملیات اجرایی احداث ۹ واحد تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی با اشتغالزایی ۴۹۱ نفره به زودی آغاز می شود، بیان کرد: میزان سرمایه گذاری صورت گرفته برای این واحدها ۲۲۰ میلیارد ریال است و ۱۸ ماهه به بهره برداری می رسند که در زمینه صنایع شیمیایی، غذایی، فلزی هستند.

او با اشاره به اینکه نقدینگی و بازار و تامین مواد اولیه مهم ترین مشکلات صنایع کوچک است، گفت: متاسفانه قوانین صنایع کوچک قدیمی است و ضرورت دارد قوانین این بخش بازنگری شود.

محمدیان افزود: وظیفه اصلی ما ایجاد و تامین زیرساخت های اصلی سرمایه گذاری شرکت های کوچک و متوسط است و از سال های گذشته حمایت از صنایع کوچک هم به مجموعه وظایف ما اضافه شد.

او گفت: استقرار کلینیک صنعت از اقدامات ما برای عارضه یابی مشکلات واحد‌های صنعتی است.

محمدیان در پایان افزود: طرح هایی که توسط بانک تملک شدند شناسایی و ۱۵ واحد را به متقاضیان جدید واگذار کردیم و چهار طرح هم به چرخه تولید برگشتند.

 

 

 

 

 

 

نظر شما