رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان بیان کرد:

۱۴۰۰ کلاس به سرانه آموزشی استان اضافه شد/تجهیزات زندان های خوزستان به وسایل ورزشی/آغاز احداث آزاد راه اهواز لردگان در سال ۹۹

۱۳۹۸/۰۵/۲۴ - ۱۷:۱۱:۴۳
کد خبر: ۸۸۵۲۶۵
۱۴۰۰ کلاس به سرانه آموزشی استان اضافه شد/تجهیزات زندان های خوزستان به وسایل ورزشی/آغاز احداث آزاد راه اهواز لردگان در سال ۹۹
امید حاجتی گفت: توجه به ورزش و تندرستی در زندان ها ضروری بوده و تا کنون ۶۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات ورزشی برای زندان ها تخصیص یافته است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، امید حاجتی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان در جلسه شورای فرهنگی و اجتماعی استان اظهار کرد: برای تجهیز مدارس استان  ۵۰ میلیارد ریال در  سال گذشته، ۴۰۰ میلیارد ریال از منابع استان ۸۵۰ میلیارد ریال  بابت ساخت و تجهیز مدارس در استان هزینه شده است و این مبالغ به غیر از  مبالغی است که از منابع نوسازی و خیرین تامین شده است.

او گفت: با تلاش های صورت گرفته ۱۴۰۰ کلاس به سرانه آموزش استان خوزستان اضافه شده است.

رییس سازمان برنامه و بودجه خوزستان با اشاره به افزایش مهاجرت ها از استان بیان کرد: با همکاری دانشگاه شهید چمران مطالعات مهاجر خوزستان در حال انجام است و تا دو ماه دیگر به اتمام خواهد رسید.

حاجتی با بیان اینکه بر اساس سند توسعه خوزستان به منظور جلوگیری از مهاجرت اقدامات متعددی در دستور کار قرار گرقته است، تصریح کرد: یکی از اقدامات این سند ساخت آزاد راه اهواز - لردگان با همکاری بخش خصوصی بوده که با احداث این آزاد راه مسیری بهتر از مسیر تهران شمال را در خوزستان ایجاد خواهیم کرد.

او ادامه داد: دستور ماده ۲۰ برای این طرح گرفته شده و امید داریم در بودجه سال آینده سهم ۳۰ درصدی دولت تخصیص یابد تا با احداث این مسیر گرم ترین استان را به سرد ترین استان کشور متصل کنیم.

رییس سازمان برنامه و بودجه خوزستان افزود: دادن حق بدی آب و هوا و ایجاد تعطیلات تابستانی در خوزستان از دیگر راهکارهای سند توسعه‌ای خوزستان برای ممانعت از مهاجرت از استان است.

 حاجتی با اشاره به تلاش ها در زمینه بهبود فضای اقتصادی و فرهنگی در استان بیان کرد: زندانیان خوزستان قربانیان شرایط خاص فرهنگی و اقتصادی حاکم بر استان هستند.

او از انجام پروژه‌های پراکنده و متعدد در سازمان زندان‌ها  به دلیل منابع محدود انتقاد کرد و گفت: ضرورت دارد براساس برنامه‌ریزی و مطابق با شرایط و منابع، به تعریف و آغاز پروژه‌ها بپردازیم.

رییس سازمان برنامه و بودجه خوزستان با اشاره به بلاتکلیفی ساختمان زندان کارون تصریح کرد: براساس تفاهم نامه های موجود مقرر شد، ساختمان زندان کارون فروخته شده و در راستای ارتقای زندان ها هزینه شود اما این کار تا کنون انجام نشده است.

حاجتی ادامه داد: این آمادگی وجود دارد تا شرایطی را فراهم کرده و از این محل به صورت احسن و اقتصادی برای حمایت از زندانیان استفاده کنیم.

او با اشاره به ضرورت توجه به ورزش، تندرستی و نشاط در میان زندانیان افزود: باید شرایطی فراهم شود تا زندانیان آماده بازگشت به جامعه شده و از چرخه جرم خارج شوند.

رییس سازمان برنامه و بودجه خوزستان افزود: تا کنون با همکاری اداره کل ورزش و جوانان خوزستان ۶۰ میلیارد ریال بابت خرید تجهیزات ورزشی برای زندان ها هزینه شده و بزودی این تجهیزات در اختیار این سازمان قرار خواهد گرفت.

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز