فرمانده انتظامی شهرستان آبادان خبر داد:

کشف ۲ قطعه پرنده کمیاب در حال قاچاق

۱۳۹۸/۰۶/۱۳ - ۱۴:۳۷:۳۳
کد خبر: ۸۹۴۳۹۲
کشف ۲ قطعه پرنده کمیاب در حال قاچاق
فرمانده انتظامی شهرستان آبادان از کشف دو قطعه پرنده بالابان کمیاب در حال قاچاق و دستگیری یک نفر در این باره خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، سرهنگ سید محسن تقی زاده امروز چهارشنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: با اشراف اطلاعاتی ماموران آگاهی این فرماندهی و همکاری نیروهای مقاومت بسیج  آبادان، این پرندگان توسط یک فرد در حال قاچاق به یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس بودند که شناسایی و دستگیر شد.

او گفت: پرندگان مکشوفه که"بالابان" نام دارند از بزرگترین انواع شاهین و محبوبترین پرندگان شکاری نزد بازداران است که متاسفانه در معرض خطر انقراض قرار گرفته اند.

فرمانده انتظامی شهرستان آبادان با اشاره به ارزش ۳ میلیارد ریال پرندگان کشف شده، افزود: کشورهای همسایه از مهم ترین مقاصد سفر اجباری انواع پرنده های شکاری؛ آوازه خوان و زینتی است و علاقه برخی سرمایه داران حاشیه خلیج فارس به بازی با پرنده های ایرانی هر روز قیمت آنها را بالاتر برده و سودجویان را برای قاچاق بیشتر ترغیب می کند.

تقی زاده در پایان با بیان اینکه علیه فرد قاچاقچی پرونده تشکیل و تحویل مقام قضایی شده است، بیان کرد: تکلیف پرندگان مکشوفه از طریق حکم قضایی و هماهنگی با مسوولان محیط زیست مشخص خواهد شد و نیروی انتظامی به شدت با قاچاقچیانی که قصد قاچاق پرندگان زینتی و کمیاب به کشور های همجوار را دارند، برخورد قانونی خواهد کرد.

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز