معاون سیاسی فرماندار ویژه آبادان در نشست هماهنگی بازگشایی مدارس بیان کرد:

لزوم حمایت دستگاه‌های اجرایی به ساختار و نظام آموزشی شهرستان آبادان

۱۳۹۸/۰۶/۱۳ - ۱۴:۰۵:۳۴
کد خبر: ۸۹۴۴۰۰
لزوم حمایت دستگاه‌های اجرایی به ساختار و نظام آموزشی شهرستان آبادان
جانشین فرماندار ویژه آبادان در شورای آموزش و پرورش بر مشارکت تمام دستگاه‌های اجرایی در راستای کمک به رشد و تعالی ساختار و نظام آموزشی شهرستان آبادان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، بیژن ربیعی در ابتدای این نشست ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مدیریت آموزش و پرورش آبادان به خاطر کسب رتبه های خوب کشوری و استانی، اظهار کرد: هر چند در رقابت‌های انفرادی، شهرستان و استان امتیازات و رتبه های خوبی کسب می‌کنیم، اما این امر و شایستگی در رقابت‌های جمعی و کارهای تیمی در حوزه های مختلف المپیادی، پژوهشی و آموزشی خود را به خوبیِ افتخارات انفرادی نشان نمی دهد. قطعا باید در این امر بازنگری صورت بگیرد. نگاه و چشم انداز شورای آموزش و پرورش استان با درایت استاندار خوزستان و هم چنین با تلاش‌های فرماندار ی آبادان به سوی دست یافتن به افق های بهتر آموزش و پرورش است. این امر قطعا در سایه ی هم افزایی و نگاه ملی تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان به مقوله آموزش و پرورش میسر خواهد بود.

جانشین فرماندار ویژه آبادان در شورای آموزش و پرورش بلاهای طبیعی که دامنگیر استان می شود را یکی از موارد مهم وقفه در سیستم آموزشی بر شمرد و افزود: شاید یکی از مشکلات ما متاثر از بحران ها و بلایای طبیعی است که گریبانگیر استان می شود. از ریزگردها گرفته تا سیل که مدارس ما را دچار تعطیلی یا وقفه کرده و یا میزان ساعات تدریس را کاهش داده است و حتی باعث شده کلاس ها به صورت فشرده برگزار شود. این چالش‌ها باعث شده در کیفیت و کمیت فراگیری دانش آموزان اثر منفی داشته باشد.

ربیعی افزود: برای افزایش سطح کیفی(آموزشی)و کمی( پشتیبانی) این ما هستیم که باید با کمک و پشتیبانی به ساختار آموزشی کاری کنیم که آموزش و پرورش آبادان و اروندکنار از لحاظ پشتیبانی و ساختاری دغدغه فکری نداشته باشند و تمام تلاش خود را صرف افزایش کیفی و تحصیلی دانش آموزان کنند تا نتایج مثبتی نصیب شهرستان شود.

معاون فرماندار آبادان بیان کرد: به لحاظ وجود مزایای اقتصادی منطقه آزاد اروند و هم به لحاظ سابقه فرهنگی و فرهنگ بالنده شهرستان، شهروندان، خیرین و دستگاه های اجرایی بیش از پیش به ساختار و نظام آموزشی شهرستان آبادان کمک کنند.

به گفته ربیعی متاسفانه علی رغم انتظارها، آموزش و پرورش آبادان و اروندکنار از ابتدایی ترین خدمات پشتیبانی دستگاه های اجرایی و حتی خیرین مدرسه ساز چندان برخوردار نیستند.

ربیعی تاکید کرد:تمام دستگاه‌های اجرایی خدمات رسان وپشتیبان برای آمادگی بیشتر مدارس جهت آغاز سال جدید تحصیلی پای کار باشند.  از همه ی مدیران در تمام حوزه های آب، برق، گاز، مخابرات، خدمات شهرداری، نیروهای انتظامی و پلیس راهور و دیگر نهادها تقاضا داریم تمام بسترهای لازم را جهت فراهم کردن سال تحصیلی بدون دغدغه و مشکل برای مدارس و دانش آموزان فراهم کنند.

جانشین فرماندار ویژه آبادان در شورای آموزش و پرورش در پایان تاکید کرد: بین موفقیت آموزش و پرورش و پیشرفت جامعه رابطه ای مستقیم وجود دارد. هر چقدر این نهاد آموزشی و پرورشی بتواند رسالت خود را بهتر انجام دهد قطعا آثار مثبت آن را در سطح جامعه خواهیم دید. امیدوار هستیم آموزش و پرورش شهرستان بتواند با ارایه ی برنامه آموزشی به روز و مدیریت توسعه نگر در حوزه تعلیم و تربیت  سال موفقی  را برای دانش آموزان رقم بزند.

لازم به ذکر است که در ادامه این نشست موارد مطروحه به منظور آماده سازی شهرستان برای آغاز سال تحصیلی جدید به بحث گذاشته شد. دستگاهای اجرایی شهرستان نیز آمادگی خود را برای هم افزایی و همکاری با آموزش و پرورش شهرستان آبادان اعلام کردند.

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز