مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان بیان کرد:

جا به جایی پنج روستای در معرض خطر خوزستان/پیشبینی بارش های بیش از نرمال در نیم سال دوم/لزوم ساماندهی امکانات برای مقابله با سیلاب احتمالی

۱۳۹۸/۰۶/۲۸ - ۰۵:۱۹:۳۸
کد خبر: ۸۹۹۹۳۸
جا به جایی پنج روستای در معرض خطر خوزستان/پیشبینی بارش های بیش از نرمال در نیم سال دوم/لزوم ساماندهی امکانات برای مقابله با سیلاب احتمالی
مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت از جا به جایی پنج روستای خوزستان که چندین دهه در معرض خطر قرار داشتند، خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، کیامرث حاجی زاده در کارگروه بنیاد مسکن استان خوزستان در ادره کل مدیریت بحران استانداری با اعلام این خبر، اظهار کرد: این روستاها در چند دهه اخیر مشکلات فراوانی داشتند که با پیگیری‌ سال های اخیر، در نهایت به منظور رفع خطرات احتمالی تصمیم به جا به جایی گرفته شد.

او گفت: در روستای"میراحمد غریبی‌ها" ایذه کار ساخت جدید منازل در منطقه‌ای روبروی روستا از مهر ماه سال جاری آغاز می شود و در روستای"چمه کنار" شوشتر نیز همین اتفاق خواهد افتاد و در همان منطقه روستا نیز جا به جا  و کار احداث آن آغاز می شود.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان افزود: همچنین رفع خطر از روستای"سچگان" در گُلگیر مسجدسلیمان انجام شده است، انتقال خانوارهای روستای"درآویزه" شهرستان باوی نیز صورت گرفت و احداث منازل برای روستای"صفه" شادگان نیز در زمین مصوب جدید در حال انجام است.

حاجی زاده با اشاره به توزیع لوازم اهدایی ستاد فرمان اجرایی حضرت امام(ره) در مناطق سیل زده، بیان کرد: مشکلاتی در نحوره توزیع و تکمیل این اقلام داشتیم، لذا کمیته نظارت برای حل مشکل توزیع تشکیل شد تا حقی از هیچ کدام از سیل زدگان ضایع نشود.

او با اشاره به تکالیف دستگاه های اجرایی در قبال بحران های استان تصریح کرد: خوزستان سه سال در بحران مدیریت شده و مردم استان علاوه بر مشکلات عادی، با بحران هایی نیز روبرو بودند که باید در کاهش این بحران ها تلاش کنیم.

 مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان در پایان با اشاره به پیشگیری برای سیل آینده، بیان کرد: در مهر ماه میزان باران‌ها نرمال و در آبان ماه بیش از نرمال است و در فرودین و اردیبهشت نیز ترسالی پیشبینی شده است، بنابراین باید امکانات برای مقابله با سیلاب ساماندهی شوند.

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما