فرمانده انتظامی خوزستان بیان کرد:

کشف ۲۲۷ میلیارد تومان کالای قاچاق در خوزستان/سرمایه گذاری عربستان و آمریکا برای توطئه در اربعین خوزستان/هیچ مشکلی در تردد زایران اربعین در مرزهای استان وجود ندارد/کشف بیش از ۵ تن مواد مخدر و ۳ هزار قبضه سلاح غیر مجاز در ۶ ماه ۹۸

۱۳۹۸/۰۷/۱۱ - ۱۳:۱۸:۵۸
کد خبر: ۹۰۶۷۲۲
کشف ۲۲۷ میلیارد تومان کالای قاچاق در خوزستان/سرمایه گذاری عربستان و آمریکا برای توطئه در اربعین خوزستان/هیچ مشکلی در تردد زایران اربعین در مرزهای استان وجود ندارد/کشف بیش از ۵ تن مواد مخدر و ۳ هزار قبضه سلاح غیر مجاز در ۶ ماه ۹۸
فرمانده انتظامی خوزستان گفت: ارزش کشفیات در حوزه قاچاق کالا و ارز در شش ماهه نخست امسال ۲۲۷ میلیارد تومان بوده است‌.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، سردار حیدر عباس زاده پیش از ظهر امروز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته نیروی انتظامی و تشریح عملکرد شش ماهه ۹۸ با بیان اینکه کشفیات جرایم خشن در خوزستان در شش ماهه نخست امسال ۸۰ درصد بوده، اظهار کرد: تیراندازی ها در استان و آثار منفی آن بر جامعه همواره نگران کننده و مورد توجه بوده است که خوشبختانه طی سه ماه گذشته وضعیت بسیار بهتری در این خصوص پیدا کردیم.

او با اشاره به اینکه در طول دو سال گذشته چندین هزار قبضه تفنگ و سلاح در استان کشف، ضبط و جمع آوری شده است، گفت: بیشترین کشفیات اسلحه غیر مجاز در مناطق آلوده بوده است. تیراندازی در مناسبت ها در خوزستان باید با تعامل و رایزنی حل شود البته همراهی در این زمینه بسیار بهتر شده است.

عباس زاده افزود: تیراندازی به سمت منازل، اشخاص و اماکن طی شش ماه نخست امسال ۲۱ درصد کاهش داشته است که یک دلیل آن جمع آوری چندین هزار سلاح بوده است.

فرمانده انتظامی خوزستان با تاکید بر اینکه برای جمع آوری سلاح های غیر مجاز در استان نیازمند همت بیشتر مردم  مسوولان هستیم، تصریح کرد: طی شش ماه گذشته ۷۶ درصد جمع آوری سلاح در استان داشتیم که این بیانگر تلاش مجموعه ناجا در خوزستان برای جمع آوری سلاح بوده است.

مقام عالی انتظامی خوزستان با اشاره به اینکه فضا را برای تیراندازی افراد نا امن کرده ایم، و در همین راستا انواع و اقسام جرایم خشن در استان سیر کاهشی را نشان می دهد، اضافه کرد: طی شش ماه گذشته سرقت به عنف چهار درصد و سرقت مسلحانه دو درصد و در موضوع قتل ها ۶ درصد و شرارت ۷۷ درصد کاهش یافته است.

او ادامه داد: در بحث سرقت ها خوشبختانه برای نخستین بار در خوزستان در زمینه وقوع سرقت طی شش ماه نخست امسال افزایش نداشتیم و در بحث کشف سرقت ها در شش ماه نخست امسال ۸۸ درصد موارد سرقت کشف شده است.

عباس زاده توضیح داد: بیش از ۵ تن مواد مخدر در ۶ ماه گذشته در استان کشف شده و در موضوع سلاح و مهمات غیر مجاز طی ۶ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۷۶ درصد کاهش داشتیم و ۳۰۱۵ قبضه سلاح غیر مجاز کشف شده است.

فرمانده انتظامی خوزستان با بیان این که یکی از مطالبات مردم از نیروی انتظامی خوزستان به عنوان متولی تامین نظم و امنیت برخورد با مظاهر بدحجابی است، افزود: از ابتدای سال جاری سامانه ناظر یک برای این امر طرح ریزی شده است و شماره این افراد در سامانه ثبت و پیگیری می شود و همین مسیله باعث کاهش موارد کشف حجاب در خوزستان شده است.

عباس زاده تشریح کرد: ۵ هزار فقره برخورد با کشف حجاب در خودرو در چهار شهرستان اهواز، آبادان، ماهشهر و دزفول صورت گرفته که ۹۷ درصد موارد مربوط به اهواز و تنها سه درصد دیگر مربوط به سه شهرستان نام برده است.

به گفته فرمانده انتظامی خوزستان در ۶ ماهه گذشته در  زمینه تصادفات فوتی افزایش نداشتیم.

مقام عالی انتظامی خوزستان در بخش دیگری از این نشست خبر اظهار کرد: در موضوع اربعین برنامه ریزی خوبی در ستاد و کمیته امنیتی ستاد که ریاست آن با نیروی انتظامی خوزستان می باشد، صورت گرفته است.

او با بیان اینکه از ابتدای ورود به بحث اربعین، کنترل محورهای مواصلاتی و تردد خودروها و تامین نظم و امنیت با حساسیت بیشتری انجام می شود، گفت: در دو مرز چذابه و شلمچه وضعیت زیرساخت ها نسبت به سال های گذشته بهتر و مشکلات در این حوزه کمتر شده است از این رو برای تردد زوار و کنترل جمعیت در هر دو مرز  مشکلی نداریم.

فرمانده انتظامی خوزستان با اشاره به اینکه گردان های بسیج نیز در ایام اربعین در کنار ما تامین نظم و امنیت را بر عهده دارند، اضافه کرد: آمریکا و عربستان امسال برای اربعین برنامه ریزی و سرمایه گذاری کرده اند.

عباس زاده توضیح داد: ۳۸۰۰ مامور نیروی انتظامی در ایام اربعین پای کار هستند و همه کمک های مورد نیاز برای کنترل جمعیت اربعین در مرزهای خوزستان پیشبینی شده است.

‌او در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص موضوع ترافیک خودروها در هسته مرکزی شهر اهواز و مشکلات ترافیکی آن، یادآور شد: ۸۰۰ هزار خودرو در اهواز تردد می کنند و مدیریت این تعداد خودرو کار سختی است و به تنهایی امکان پذیر نیست.

فرمانده انتظامی خوزستان افزود: بحث مدیریت سرقت با همه دستگاه ها است و نیروی انتظامی به تنهایی در این زمینه مسوولیت ندارد و در بحث سرقت همه دستگاه ها باید پاسخگو باشند.

به گفته عباس زاده وفور سلاح در خوزستان طی یک دوره دو ساله به دلیل عدم ثبات سیاسی در عراق و سقوط دولت آن کشور و تحرکات تروریستی و ظهور گروهک تروریستی داعش بوده است.

فرمانده انتظامی خوزستان در پاسخ به پرسش خبرنگار برنا درباره سهم باندهای تبهکاری و تروریستی و جاسوسی در مواد مخدر، بیان کرد: خوزستان استان بارانداز مواد مخدر نیست و عموما  برای ترانزیت است.

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز