رییس دفتر رییس جمهور در مرز چذابه؛

آماده ارسال امکانات به عراق هستیم/عدم آمادگی عراقی ها علت اصلی مشکلات مرزها است

۱۳۹۸/۰۷/۱۸ - ۱۲:۲۰:۱۹
کد خبر: ۹۰۹۹۲۷
آماده ارسال امکانات به عراق هستیم/عدم آمادگی عراقی ها علت اصلی مشکلات مرزها است
رییس دفتر رییس جمهور در بازدید از مرز چذابه گفت: ایران آمادگی ارسال امکانات و تجهیزات را به کشور عراق دارد.

به گزارش خبرنگار برنا از چذابه، محمود واعظی که  به منظور بازدید از روند خدمات رسانی به زایران اربعین حسینی، پیش از ظهر امروز به خوزستان سفر کرده، ظهر  امروز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مرز چذابه در جمع خبرنگاران مشکلات به وجود آمده در مرزها را ناشی از عدم آمادگی عراقی دانست و اظهار کرد: طبق گزارش های رسیده در کشور عراق مسافران با مشکل اتوبوس مواجه هستند.

او به آمادگی مرزهای ایران برای برگزاری مراسم اربعین اشاره کرد و گفت: ایران آمادگی ارسال امکانات و تجهیزات را به کشور عراق دارد.

به گفته واعطی سال گذشته در همین ایام ۵۵ هزار نفر از مرز مهران عبور کرده بودند در حالی که امسال بیش از ۱۸۰ هزار نفر گذر کردند.

رییس دفتر رییس جمهور پیش بینی کرد که این تعداد تا پایان امروز به ۲۰۰ هزار نفر نیز برسد.

واعظی افزود: پیاده روی اربعین یک مراسم اعتقادی، دینی و سیاسی است که تاثیرات بسیاری بر منطقه و جهان اسلام دارد.

رییس دفتر رییس جمهور علاقه زایران برای حضور در کربلای معلی در روز اربعین حسینی و  تلاش های ریاست جمهوری برای لغو روادید را علت حضور پرشور زایران در مرزها دانست.

او در پاسخ به پرسشی که آیا بهتر نیست تا بسیج امکانات از خروج زایران از مرز خودداری شود گفت: استاندار و مسوولان خوزستان قطعا در این خصوص  بهترین تصمیم گیری می کنند.

به گزارش خبرنگار برنا از چذابه، رییس دفتر ریاست جمهوری پیش از ظهر پنجشنبه با هدف بازدید از موکب ها وارد خوزستان شد. او پیش از این صبح امروز از مرز مهران نیز بازدید کرده بود.

لازم به ذکر است که مرزهای چذابه و شلمچه از سوی کشور ایران باز هستند اما از صبح امروز مرز چذابه از سوی عراقی ها موقتا بسته شده است.

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز