رییس دفتر رییس جمهور در شلمچه بیان کرد:

حجم زایران به سه برابر پیشبینی ها رسید/تلاش وزارت کشور و امور خارجه برای تسهیل تردد زایران در مرزها/زحمات مردم و مسوولان استان های مرزی اربعین قابل تقدیر است

۱۳۹۸/۰۷/۱۸ - ۱۶:۵۳:۴۹
کد خبر: ۹۱۰۰۱۷
حجم زایران به سه برابر پیشبینی ها رسید/تلاش وزارت کشور و امور خارجه برای تسهیل تردد زایران در مرزها/زحمات مردم و مسوولان استان های مرزی اربعین قابل تقدیر است
رییس دفتر رییس جمهور گفت: پیشبینی نمی کردیم حجم زایران سه برابر بیشتر از پیشبینی ها بشود، با این حال امسال در بخش زیر ساخت و امکانات نسبت به سال گذشته بهتر اقدام شده و مشکلی در این خصوص نیست.

به گزارش خبرنگار برنا از خرمشهر، محمود واعظی عصر امروز در حاشیه بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مسوولان، مردم و استانداران ما در مرزهای چهارگانه شلمچه، چذابه، خسروی و مهران کار فوق العاده ای انجام دادند، پیش بینی ما افزایش 30 تا 40 درصدی نسبت به سال های گذشته بود، اما آمارها تا کنون افزایش چندین برابری را نسبت به پیشبینی های ما نشان می دهد.

او گفت: سال گذشته در چنین روزی 30 هزار نفر از مرز شلمچه عبور کرده بودند که این آمار امسال در 24 ساعت گذشته از مرز  110 هزار نفر گذشته و پیش بینی می شود تا پایان امشب به عدد 150 هزار نفر برسد.

مسوول دفتر رییس جمهور با بیان اینکه تا کنون شاهد خروج این حجم از زایران در یک روز نبودیم، افزود: به نمایندگی دولت از مردم، مسوولان، دستگاه های مختلف و همه کسانی که باعث شدند تا یک محیط مذهبی و معنوی ایجاد شود، تشکر و قدردانی می کنم.

واعظی با اشاره به مشکلات ترددی زوار به خصوص طی شب گذشته و امروز در مرزهای چهارگانه، اضافه کرد: متاسفانه شاهد هستیم که طرف عراقی برای یک چنین جمعیتی آمادگی ندارد، البته در روزهای اخیر به ویژه امروز با تلاش های استاندار خوزستان اتوبوس هایی برای جا به جایی زوار در نظر گرفته شده که در حال هماهنگی برا تسهیل در تردد روان تر با طرف عراقی هستند.

او ادامه داد: البته استاندار بصره هماهنگی خوبی با ما دارد و از این بابت از او قدردانی می کنم. در خصوص مرز چذابه نیز طی تماس با وزارت کشور و امور خارجه از آنها خواستیم با مسوولان بغداد تماس بگیرند تا مسیر عبور زایران در این مرز تسهیل شود.

رییس دفتر رییس جمهور در پایان با بیان اینکه امید است تمام زایران بتوانند به کربلا بروند و با سلامت و امنیت بروند و برگردند، تصریح کرد: پیشبینی نمی کردیم حجم زایران سه برابر بیشتر از پیشبینی ها بشود، با این حال امسال در بخش زیر ساخت و امکانات نسبت به سال گذشته مشکلی نیست و خوب عمل شده است و مواکب تا پایان صفر خدمات ارایه خواهند کرد.

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز