معاون وزیر آموزش و پرورش در اهواز بیان کرد:

همه سازمان ها در امر تعلیم و تربیت مسوولیت دارند/فاصله خوزستان در بعضی مباحث عملکردی نسبت به میانگین کشوری

۱۳۹۸/۰۸/۰۸ - ۱۴:۴۴:۳۹
کد خبر: ۹۱۷۹۶۳
همه سازمان ها در امر تعلیم و تربیت مسوولیت دارند/فاصله خوزستان در بعضی مباحث عملکردی نسبت به میانگین کشوری
معاون وزیرآموزش و پرورش گفت: مساله تعلیم و تربیت مختص یک دستگاه و یا وزارت نیست.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، علیرضا کمره ای ظهر امروز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران کل جدید و قدیم استان خوزستان اظهار کرد: تغییرات بنیادین در نظام آموزشی کشور از همان ابتدای انقلاب دچار تحول و دگرگونی عمیق و عظیم شد و ضعف  سیستم های آموزشی تنها مربوط به ایران نیست.

او گفت: بسیاری از کشورهای جهان تحول و دگرگونی و نوسازی نظام آموزشی خود را آغاز کرده‌اند و به دلیل نگاه درست و دوراندیشی توانستند پاسخگوی بخشی از نیازهای جامعه و انتظارات آن باشند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نقش سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش کشور در نظام آموزشی، افزود: جهت گیری نظام آموزشی متاثر از سند تحول بنیادین است و  بعد از تدوین سند تحول از سال 90 تا کنون نظام آموزشی می داند که به کدام سمت می خواهد حرکت کند و چه نوع مدرسه را می‌خواهد شکل دهد، ترتیبات چه نظام آموزشی را فراهم کند و چگونه دانش آموزی را تربیت کند.

کمره ای با بیان این که سند چشم انداز مسیر حرکت و افق نگاه مسوولان را روشن می کند، بیان کرد: در آموزش و پرورش نیز سند تحول چنین کارکردی را برای نظام آموزشی دارد.

او ادامه داد: پیش از تدوین این سند تلاش هایی برای تامین نیازها داشتیم، اما با وجود اهداف و اسنادی، در مسیری حرکت می کردیم که جهت کار به خوبی مشخص نبود.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اگر قرار باشد که کفایت ما در پاسخگویی به نیاز جامعه افزایش یابد، این نیاز به یک همت همه جانبه دارد.

کمره ای با بیان اینکه همگان موضوع آموزش و پرورش را موضوع خود بدانند، تاکید کرد: مساله تعلیم و تربیت مختص یک دستگاه و یا وزارت نیست.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان این که کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش طبیعی است، افزود: این ها به صورت موقت خلاهایی ایجاد می کنند اما بازگشایی مدارس در اول مهر امسال در استان با این میزان از کمبود نیرو که در سال های گذشته نیز وجود داشته، جزو اقدامات سرآمد مدیران آموزش و پرورش خوزستان است که باید قدر بدانیم.

او با بیان این که تراز آموزشی خوزستان آنقدر که تصور می شود پایین نیست، گفت: از لحاظ عملکرد در بعضی مباحث از میانگین کشوری فاصله دارد.

کمره ای اضافه کرد: تغییر و تحولات در همه جوامع به قدری سریع و غافلگیر کننده است که نظام های اجتماعی در تنظیم مناسبات خود با نوعی نا کارآمدی مواجه شدند و موضوع تنها آموزش و پرورش نیست.

او تصریح کرد: پاسخگویی نظام های اجتماعی به نیازهای امرز جامعه به دلیل تغییرات سریع به نوعی نا کارآمدی برای حوزه های مختلف مدیریتی ایجاد کرده و تمام سازمان ها و نهادها تلاش می کنند از این تغییرات عقب نمانند.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: در آموزش و پرورش این نگاه وجود دارد که در اغلب نظام های آموزشی به دلیل تغییری که در رخدادها و  پدیده های اجتماعی و فرهنگ عمومی جوامع صورت گرفته از پاسخ به انتظارات جوامع به دلیل سرعت تحولات بازمانده اند، بنابراین تلاش می کنند تا خود را به این سرعت پیشرفت برسانند.

کمره ای در پایان افزود: در تمام این سال ها تلاش برای انطباق با تحولات وجود داشته است و کشور ما هم مستثنی از این موضوع نبوده است.

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز