فرماندار آبادان تاکید کرد:

هرگونه اخراج و یا تعدیل نیرو در فاز ۲ پالایشگاه باید با اطلاع فرماندار صورت بگیرد/مسوولان فاز دو مستند ثابت کنند که ۸۰ درصد نیروی بومی به کار گرفته اند

۱۳۹۸/۰۸/۲۱ - ۱۹:۱۵:۱۶
کد خبر: ۹۲۳۶۸۷
هرگونه اخراج و یا تعدیل نیرو در فاز ۲ پالایشگاه باید با اطلاع فرماندار صورت بگیرد/مسوولان فاز دو مستند ثابت کنند که  ۸۰ درصد نیروی بومی به کار گرفته اند
فرماندار آبادان گفت: هرگونه اخراج، تعدیل، کاهش و یا افزایش نیرو در فاز دو پالایشگاه آبادان باید با اطلاع فرمانداری صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، امروز نشست فوق العاده کمیسیون کارگری شهرستان آبادان با دستور کار مشکلات کارگری فاز دو پالایشگاه آبادان به ریاست سید زین العابدین موسوی معاون استاندار و فرماندار آبادان تشکیل شد.

در این نشست که با حضور بیژن ربیعی معاون سیاسی اجتماعی فرماندار، خان تمبی ریاست اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی، مدیران اجرایی فاز دو، مدیران دستگاه های مربوطه آبادان و نمایندگان کارگران تعدیل نیرو شده فاز ۲ پالایشگاه در محل سالن جلسات فرمانداری آبادان تشکیل شد، فرماندار آبادان اظهار کرد: هرگونه اخراج، تعدیل، کاهش و یا افزایش نیرو در فاز دو پالایشگاه آبادان باید با اطلاع شخص فرماندار صورت بگیرد.

او در این نشست پس از استماع صحبت‌های مدیران پروژه فاز دو، اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی و نمایندگان کارگران، گفت: مسوولان فاز دو مکلف هستند به صورت مستند اثبات کنند که سهم ۸۰ درصد بکارگیری نیروی بومی را رعایت کرده اند.

موسوی با تاکید بر اینکه تمامی کارگران باید دارای قرارداد کاری، آن هم مطابق قوانین کار باشند، افزود: در خصوص پروژه های که حداقل ۱۰ نفر کارگر دارند، قبل از پایان کار، باید با فرمانداری هماهنگی صورت بگیرد. همچنین بکارگیری هر نیرویی در فاز دو می بایست با اولویت نیروهای بومی باشد.

معاون استاندار خوزستان بیان کرد: برای گماردن نیروهای حراستی به غیر از مشاغل مدیریتی، الزام به استفاده از نیروهای بومی می باشد. همچنین با تمام کسانی که با سوء استفاده از وضعیت کارگران سعی در متشنج کردن اوضاع و جوسازی دارند، برخورد خواهد شد.

نماینده عالی دولت در آبادان تصریح کرد: وضعیت برقراری بیمه بیکاری کارگران پروژه ای سریعا تعین تکلیف و انجام شود.

موسوی با تاکید بر اینکه استخدام بدون روال و تشریفات قانون کار و با معرفی از دستگاه‌ها بدون اطلاع قبلی فرماندار ممنوع است، اضافه کرد: در بکار گیری نیرو توسط شرکت ODCC و پیمانکاران فاز دو، اولویت با نیروهایست که در چرخه هستند و سابقه فعال دارند، باشد. همچنین شرکت‌های وابسته به تعاونی نیروی انتظامی در فاز دو به جز رده های مدیریتی نباید از نیروهای بازنشسته استفاده کنند.

فرماندار آبادان همچنین در پایان جلسه تاکید کرد: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اسرع وقت ضمن نشست با مدیران شهرک‌های صنعتی آبادان شرایط بکار گیری برخی از نیروهای تعدیل شده را مورد ارزیابی قرار دهد.

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز