پنجشنبه ۲۱ آذر ماه ۱۳۹۸؛

پیشکسوت فوتبال آبادان در گذشت+ببینید

۱۳۹۸/۰۹/۲۲ - ۲۱:۲۸:۳۳
کد خبر: ۹۳۵۹۱۰
پیشکسوت فوتبال آبادان در گذشت+ببینید
"رضا شاهگلی" از پیشکسوتان فوتبال آبادان عصر روز گذشته بر اثر سکته قلبی درگذشت.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، رضا شاهگلی متولد سوم مهر ماه سال 1330 در آبادان است که فعالیت ورزشی خود را از همان بدو جوانی و از مدرسه"بزرگمهر" و در رشته دو استقامت آغاز کرد و طی چندین سال توانست عنوان قهرمانی را در ماده 7 و 10 کیلومتر دو استقامت آموزشگاه های آبادان کسب کند.

او مدت ها به همراه علی جوان و استاد فلاح الدین دهداری و تنی چند از جوانان این خطه در راستای ترویج این رشته ورزشی تلاش کرد.

شادروان شاهگلی در ادامه فعالیت ورزشی خود، کارش را در رشته فوتبال از زمین خاکی پیروز و زیر نظر استاد شادروان"محمد سعدونی" و استاد"حمید سعدونی" ادامه داد و درس اخلاق و معرفت را نیز در مکتب شاهین زیر نظر استاد مهربانی ها شادروان"محمد سعدونی" آموخت.

این پیشکسوت در زمان جنگ نیز در فوتبال جزیره لاوان نقش چشمگیری داشته است و پس از جنگ تحمیلی شوق او به آبادان و مردمانش او را دوباره راهی زمین های خاکی کرد و این بار در کنار استاد شادروان"منوچهر سالیا" برای سال ها هدایت تیم جم آبادان را عهدار بود ضمن اینکه هدایت تیم فرزندان کارکنان نفت و تیم جانبازان را نیز بر عهده گرفت که این تیم ها در چندین سال قهرمان ایران شدند.

مرحوم شاهگلی تا پایان عمرش دست از هدایت فرزندان این شهر قهرمان پرور برنداشت و با تیم پیشکسوتان پیروز که فوتبال را از آنجا آغاز کرده بود هم بازی می کرد و هم هدایت تیم پیشکسوتان پیروز را عهده دار بود و برای چندین سال با تیم استقلال آبادان در کنار استاد"محمد سنجری" نیز فعالیت های بسیاری انجام داد.

رضا شاهگلی این پیشکسوت فوتبال آبادان که در سوم مهرماه سال 1330 در شهر آبادان به دنیا آمده بود روز گذشته در سن 68 سالگی و بر اثر سکته قلبی دار فانی را وداع گفت، بر همین اساس آیین خاکسپاری پیکر این مرحوم فردا شنبه 23 آذر ماه، ساعت 14 از مقابل بیمارستان شرکت نفت به سوی بهشت رضا آبادان انجام می شود ضمن اینکه آیین سومین و هفتیمن روز درگذشت ایشان نیز از ساعت 18تا 21 فردا در مسجد ثامن الایمه واقع  در کوی کارگر جنب استخر پنج مهر برگزار می شود.

مجموعه خبرگزاری برنا استان خوزستان فقدان این پیشکسوت مردمی، دلسوز و پر تلاش ورزشی را به خانواده ورزش به ویژه فوتبال خوزستان و آبادان و به خانواده ایشان تسلیت می گوید.

 

 

 

نظر شما