فرماندار ویژه آبادان بیان کرد:

باغ موزه آبادان فصل جدیدی از دفاع مقدس را برای مردم شکوفا می کند

۱۳۹۸/۱۱/۰۴ - ۲۰:۱۷:۴۰
کد خبر: ۹۵۴۹۶۲
باغ موزه آبادان فصل جدیدی از دفاع مقدس را برای مردم شکوفا می کند
معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان گفت: باغ موزه دفاع مقدس آبادان فصل جدیدی از آنچه تا کنون در موضوع دفاع جانانه در مقابل دشمن پنهان مانده را برای مردم شکوفا می کند.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، سید زین العابدین موسوی امشب در شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع  مقدس با دستور کار بررسی آخرین وضعیت آماده سازی فاز اول باغ موزه دفاع مقدس آبادان که با حضور سید زین‌العابدین موسوی معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان، سردار عباس یوسفی مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان، فاضل عبیات معاون عمرانی استاندار، حجت الاسلام علی ابراهیمی پور امام جمعه آبادان، قدرت الله طمیمیان معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند و دیگر مسوولان استانی و منطقه ایی برگزار شد، با تاکید بر رفع سریع موانع افتتاح این باغ موزه اظهار کرد: باغ موزه دفاع مقدس آبادان از هر نظر در کشور منحصر به فرد است.

او با بیان اینکه از ابتدای جنگ تحمیلی یعنی شهریور ۱۳۵۹ یکی از اهداف اصلی دشمن بعثی تصرف آبادان پس از  تسخیر و اشغال خرمشهر بود، گفت: باغ موزه دفاع مقدس آبادان تنها جایی است که در طول دفاع مقدس در معرض تیر مستقیم دشمن بود اما افرادی بودند که در طول دوران دفاع مقدس در همین مکان زندگی کردند و شهید شدند.

فرماندار ویژه آبادان با اشاره به اینکه فاز نخست این مکان در دهه فجر توسط رییس جمهور به صورت ویدیو کنفرانس به بهره برداری می رسد، افزود: در سطح کشور هیچ یادمانی به این صورت نیست که آثار باقی مانده از دفاع مقدسش چنین باشد و فرد احساس کند که تمام اجزای این مکان با آدم حرف می زند.

معاون استاندار بیان کرد: این مکان متاسفانه در سال های گذشته به حال خودش رها شده بود و در حال از بین رفتن بود، آنچه باقی مانده همین است که مشاهده می کنید. اما پس از سال ها قرار است فاز نخست آن به بهره برداری برسد، هر چند که به طور قطع در این مدت کم نمی‌توان نواقص این مکان را به صورت ۱۰۰ درصد برطرف کرد.

موسوی ادامه داد: باغ موزه دفاع مقدس آبادان می تواند به عنوان یکی از مهمترین مکان‌های فرهنگی دفاع مقدس برای بازدید مردم و راهیان نور، فصل جدیدی از آنچه تا کنون پنهان مانده است را شکوفا کند.

او با اشاره به اینکه چهار هدف و کار مهم برای انجام برای رسیدن این باغ موزه به زمان افتتاح نیاز است، تصریح کرد: یادمان شهدای گمنام این باغ موزه باید توسط سازمان منطقه آزاد و شهرداری از این وضعیت خارج شود و ساماندهی شود ضمن اینکه ورودی باغ موزه که تا کنون توسط شهرداری به سرانجام نرسیده باید هرچه سریع تر ساماندهی و آماده سازی شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان در پایان تصریح کرد: امید می رود تا پارکینگ این باغ موزه نیز به صورت آبرو مندانه ای توسط شرکت نفت آماده شود و منطقه آزاد اروند نیز کانال و آبراهه ی این باغ موزه را لایروبی کند تا بتوانیم این مکان مقدس را به افتتاحیه دهه‌ی فجر برسانیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز