وزیر نیرو در آیین بهره‌برداری از طرح آبرسانی شادگان بیان کرد:

بهره برداری از پروژه های آب، برق و فاضلاب ۲۳ استان کشور با اعتبار ۲۲ هزار میلیارد تومان/سرمایه‌گذاری ۲۳.۷ میلیارد تومانی دولت تدبیر و امید در طرح‌های آب، برق و فاضلاب خوزستان/دستاوردهای انقلاب قابل قیاس با زمان پهلوی نیست

۱۳۹۸/۱۱/۱۵ - ۱۳:۴۱:۵۵
کد خبر: ۹۵۹۹۲۵
بهره برداری از پروژه های آب، برق و فاضلاب ۲۳ استان کشور با اعتبار  ۲۲ هزار میلیارد تومان/سرمایه‌گذاری ۲۳.۷ میلیارد تومانی دولت تدبیر و امید در طرح‌های آب، برق و فاضلاب خوزستان/دستاوردهای انقلاب قابل قیاس با زمان پهلوی نیست
وزیر نیرو گفت: از ابتدای آغاز به کار دولت تدبیر و امید تا کنون در بخش آب، برق و فاضلاب خوزستان 23 هزار و 700 میلیارد تومان طرح به مرحله اجرا رسیده است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، رضا اردکانیان امروز سه‌شنبه در آیین آغاز عملیات بهره‌برداری و اجرایی 6 پروژه صنعت آب خوزستان که با حضور رییس مجلس شورای اسلامی در شادگان برگزار شد با اشاره به سپری شدن 2300 روز از دولت یازدهم و اجرای طرح پویش #هرهفته_الف_ب_ایران اظهار کرد: از 227 پروژه وعده داده شده، امروز با احتساب 10 پروژه که در استان خوزستان به بهره‌برداری می رسد، 143 پروژه بزرگ آب، برق و فاضلاب با سرمایه‌گذاری 22 هزار میلیارد تومان در 23 استان کشور به بهره برداری رسیده و این پویش تا پایان امسال تا بهره‌برداری تمام پروژه با اعتبار 33 هزار میلیارد تومان ادامه دارد.

وزیر نیرو با اشاره به پروژه های در دست اجرای حوزه مطبوعش در استان خوزستان، بیان کرد: هر ماه به‌طور متوسط 300 میلیارد تومان و هر روز 10 میلیارد تومان پروژه در استان خوزستان اجرا شده است.

او با تاکید بر اینکه طرح‌های بزرگ دیگری هم در دست اجراست، گفت: در حوزه وزارت نیرو غیر از پروژه‌هایی که تا کنون در خوزستان به ثمر رسیده، 299 پروژه دیگر در دست اجرا قرار دارد که اعتبار این پروژه‌ها که بخشی از آن هم هزینه شده، افزون بر 51 هزار میلیارد تومان است.

وزیر نیرو با بیان اینکه باید از فرصت ها بهره کافی را برد و هر کس به نوبه خود در رفع کاستی ها گام برداریم، افزود: بهره برداری از این طرح ها و پروژه ها بیانگر تلاش همگانی، توجه به جا و شایسته نظام به مسایل، آسایش و رفاه هموطنانما در خوزستان است.

اردکانیان همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار رهبر کبیر انقلاب اسلامی تصریح کرد: اصلی ترین میراث گرانقدر امام عزیز، این بود که به مثابه یک هنرمند تمام عیار از همه "من‌ها" "ما" ساخت و با آن، گردن منیت رژیم پهلوی را شکست و تا امروز، این "ما" به عنوان میراث اصلی امام پا برجاست که در تمام بزنگاه‌ها و گردنه‌های پشت سر گذاشته شده، حافظ انقلاب و نگهبان اصلی میراث امام بوده است.

وزیر نیرو در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه در آستانه دهه فجری دیگر من و همکارانم خوشحالیم که می توانیم یکی از صفحات زرین کارنامه جمهوری اسلامی را به سهم خود رقم بزنیم، بیان کرد: آنچه امروز با افتخار قابل عرضه است، نه صرفا در مقایسه با چهار دهه پیش و شرایط ما در رژیم گذشته که رژیمی برخوردار از امکانات و مشکلات به مراتب کمتر و نیازهای کمتر بود، آمارها و ارقام و دستاوردها و پیشرفت‌ها غرورانگیز و قابل ذکر است که همین امروز نه تنها در سطح منطقه که در سطح مناطق در حال توسعه دنیا و حتی بعضا توسعه یافته دنیا شاخص‌های ما شاخص‌های قابل عرضه و قابل رقابتی است.

اردکانیان گفت: به‌رغم اعمال تحریم های ظالمانه، تهدیدها و هجمه‌ها در سال های اخیر از سوی دشمنان انقلاب، به دستاوردها و پیشرفت‌های خوبی رسیده‌ایم که قابل‌ قیاس با رژیم گذشته نیست.

لازم به ذکر است که وزیر نیرو صبح امروز به همراه علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی به منظور افتتاح 25 هزار میلیارد ریال پروژه آب و برق، در سفری یک روزه وارد اهواز شدند و مورد استقبال استاندار خوزستان قرار گرفتند.

با حضور وزیر نیرو در اولین برنامه طرح آبرسانی ۱۳۰۰ میلیمتری غدیر این شهرستان به بهره برداری رسید.

طرح آبرسانی به شهر شادگان با ۲۷ کیلومتر خط انتقال ۱۳۰۰ میلی‌متر فولادی از محل کانال پای‌پل کرخه(طرح آبرسانی غدیر) با ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری رسید؛ هدف از این پروژه تامین آب شرب این شهر تا افق ۱۴۲۵ با جمعیت تحت پوشش ۱۵۰ هزار نفری است.

 

 

 

 

 

نظر شما