در راستای توجه به مناطق کم برخوردار و ارتقای سطح سلامت شهروندان؛

کلنگ آغاز احداث شبکه جمع آوری آب های سطحی و بهسازی معابر چویبده به زمین زده شد+ببینید

۱۳۹۸/۱۱/۲۱ - ۱۵:۰۸:۰۳
کد خبر: ۹۶۲۷۹۷
کلنگ آغاز احداث شبکه جمع آوری آب های سطحی و بهسازی معابر چویبده به زمین زده شد+ببینید
به مناسبت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و در راستای توجه به مناطق کم برخوردار و ارتقای سطح سلامت شهروندان، آیین کلنگ زنی آغاز احداث شبکه جمع آوری آب های سطحی و بهسازی معابر چویبده برگزار شد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، ظهر امروز با حضور معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند، شهردار و اعضای شورای شهر، امام جمعه شهر چویبده، و مسوولین محلی و منطقه ایی، در نهمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، به منظور اهتمام بیشتر به مناطق کم برخودار و محروم و حاشیه محدوده منطقه آزاد اروند، کلنگ احداث پروژه عمران شهری جمع آوری آب های سطحی و بهسازی معابر چویبده به زمین زده شد.

موافقت نامه اجرای این طرح با موضوع پروژه بهسازی و ساماندهی معابر و احداث آب های سطحی شهر چویبده بوده و در تاریخ 18 آذر ماه سال جاری به شهرداری این شهر ابلاغ شده، که قرار است در مدت زمان 12 ماه انجام و به بهره برداری برسد.

میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای این پروژه 187 میلیارد ریال است که تماما از سوی سازمان منطقه آزاد اروند تامین شده است.

این پروژه بخشی از اهداف سازمان منطقه آزاد اروند در توسعه زیرساخت های عمرانی منطقه ایی است که تاثیر قابل توجهی در ارتقای بهبود عبور و مرور و همچنین سطح سلامت شهروندان، محیط زیست، محرومیت زدایی مناطق حاشیه محدوده منطقه آزاد اروند و جلوگیری از مهاجرت روستاییان و شهروندان چویبده در بر دارد.

از مشخصات قابل توجه پروژه احداث شبکه جمع آوری آب های سطحی و بهسازی معابر چویبده که مستقیما از سوی معاونت عمران و امور زیربنایی سازمان نظارت می شود، می توان به چهار هزار و 500 متر طول احداث معابر شهری و شبکه جمع آوری سطحی، نوزده هزار و 500 متر مکعب عملیات خاک برداری، 21 هزار متر مربع جدول کاری و اجرای کفپوش، 16 دهانه تعریض آبروها و پل های مسیر، انجام 29 هزار و 950 متر مکعب زیراساس و اساس، 55 هزار و 700 متر مربع قیر و آسفالت ریزی، اجرای یک هزار و 620 مترمکعب کانال جمع آوری آب های سطحی(بتن، جوی و جدول) و 480 متر طول لوله گذاری شبکه جمع آوری آب های سطحی است.

لازم به ذکر است که پیش از این موعود شمخانی معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند در مراسم کلنگ زنی طرح بهسازی معابر و شبکه جمع آوری آب های سطحی اروندکنار که دو سال پیش برگزار شد، اظهار کرده بود: با توجه به اینکه اروند کنار و چویبده در محدوده جغرافیایی منطقه آزاد اروند نیستند، اما در توسعه طرح های عمرانی این مناطق از هیچ تلاشی فرو گذاری نمی کنیم و این از وظایف ما در قبال مردم است.

هر چند دو شهر اروند کنار و چویبده از شهر های شهرستان آبادان هنوز در محدوه منطقه آزاد اروند تعریف نشده اند، اما سازمان منطقه آزاد اروند پروژه های مختلف عمرانی، گردشگری و اقتصادی را در این دو شهر به انجام رسانده یا در حال انجام دارد.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز