رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد:

افزایش بیماران کرونایی جنوب غرب خوزستان به ۸۴ مورد/بهبود و ترخیص ۵۲ نفر و ۹ مورد فوتی/جا به جایی مسافران ریلی و هوایی به منطقه نگران کننده است

۱۳۹۹/۰۱/۰۲ - ۱۶:۱۵:۴۵
کد خبر: ۹۸۰۰۶۵
افزایش بیماران کرونایی جنوب غرب خوزستان به ۸۴ مورد/بهبود و ترخیص ۵۲ نفر و ۹ مورد فوتی/جا به جایی مسافران ریلی و هوایی به منطقه نگران کننده است
رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا ویروس جنوب غرب خوزستان به ۸۴ مورد و فوت شدگان نیز به ۹ مورد افزایش یافته است.

شکرالله سلمان زاده امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در آبادان با بیان اینکه از ابتدای آغاز اپیدمی بیماری کرونا ۱۵ هزار و ۲۴۶ مورد مراجعه کننده با عارضه تنفسی به مراکز درمانی محدوده دانشکده علوم پزشکی آبادان داشتیم، اظهار کرد: از این تعداد ۹۲۶ بیمار بستری شدند که ۸۰۹ نفر با حال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شدند.

او با بیان اینکه در حال حاضر ۸۳ بیمار در بیمارستان طالقانی آبادان بستری هستند، گفت: از این تعداد برخی بیمار قطعی، برخی دارای عارضه تنفسی و گروه سوم نیز مشکوک به بیماری کرونا در انتظار پاسخ آزمایش هستند که هر سه دسته تحت مداوا و مراقبت قرار دارند.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به افزایش ۱۰ مورد جدید به بیماران مبتلا شده کرونایی جنوب غرب خوزستان در دو روز گذشته، افزود: تعداد کل مبتلایان به ۸۴ نفر رسیده که به تفکیک در آبادان ۳۴ مورد، خرمشهر ۳۴ مورد و شادگان نیز ۱۶ بیمار مشاهده و ثبت شده است.

مقام عالی بهداشت و درمان جنوب غرب خوزستان بیان کرد: خوشبختانه از مجموع مبتلایان این محدوده تا کنون ۵۲ نفر بیمار قطعی با حال عمومی خوب بهبود یافته و ترخیص شده اند.

سلمان زاده با اشاره به فوت یک بیمار دیگر در دو روز گذشته، اضافه کرد: متاسفانه تعداد فوتی های جنوب غرب خوزستان به ۹ مورد افزایش یافت که به تفکیک شامل ۳ مورد در آبادان، ۵ مورد در خرمشهر و یک مورد در شادگان می شود و اکثرا دارای سن بالا و بیماری زمینه ایی بودند.

او با بیان اینکه خوشبختانه مبادی ورودی شهرستان های محدوده در حال مراقبت و پایش است، اضافه کرد: سیاست استان نیز بر مبنای عدم پذیرش و اجازه ورود مهمانان است و این موارد ابتلا را کمتر و به پیشگیری و کنترل بیماری کرونا کمک کرده است.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان در خصوص افزایش دغدغه های کادر بهداشت و درمان درباره جا به جایی مسافر و مهمانان نوروزی از طریق راه آهن و فرودگاه، تصریح کرد: علیرغم پایش های مستمر و شدید همکاران من و بیماری یابی اکیپ های مستقر اما ممکن است بیماری این دسته افراد نهفته باشد و در روزهای آینده نتیجه آن در شهروندان بروز کند، لذا درخواست ما توجه به این موضوع از سوی مسوولان امر است و از طرفی از هموطنانمان می خواهیم در این برهه چه از طریق زمینی و ریلی و چه از طریق هوایی به منطقه ما سفر نکنند.

فرمانده پیشگیری و مبارزه با کرونا ویروس اروند در خصوص امکانات بیمارستانی افزود: خوشبختانه در این شرایط کمبودی از نظر تجهیزات بیمارستان در این خصوص نداریم، تعدادی ماسک از سوی سازمان منطقه آزاد اروند و شرکت پالایش نفت آبادان تامین و در اختیار ما قرار داده شد، تعداد ۶ دستگاه تنفس مصنوعی(ونتیلاتور) نیز از سوی مجموعه نفت خریداری و در اختیار ما قرار داده شد و در حال استفاده است، اما چنانچه شرایط تغییر کند و آمارها افزایش یابد واقعا نمی دانم چه اتفاقی رخ خواهد داد، لذا خواهشمندم شهروندان تا زمان ریشه کنی این بیماری با در نظر گرفتن هشدارها، کادر بهداشت و درمان را حمایت و همراهی نمایند تا بار مضاعف تری به همکاران من وارد نشود.

سلمان زاده تصریح کرد: من واقعا از هفته دوم تعطیلات نوروزی نگران هستم زیرا تعدادی از شهروندان در روزهای اخیر هنوز به خرید های نوروزی مشغول بودند و تصاویر ثبت شده از ازدحام بازارها بسیار نگران کننده است و نتیجه ابتلای آن در روزهای آتی مشخص خواهد شد.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان بیان کرد: طبق مصوبه شورای تامین و ستاد کرونا ویروس بیمارستان امام خمینی(ره) آبادان به عنوان بیمارستان دوم پذیرش بیماران کرونا در نظر گرفته شده که مجموعه نفت هم در این خصوص اعلام آمادگی نموده اند، اما در این شرایط بیمارستان آیت الله طالقانی آبادان جوابگوی بیماران جنوب غرب خوزستان بوده و هست.

مقام عالی بهداشت و درمان جنوب غرب خوزستان تاکید کرد: از همه کسانی که در خانه ماندند و به توصیه های ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا ویروس توجه نمودند تشکر می کنم و به آن دسته از افرادی که هنوز از درک این بحران غافل هستند می خواهم که به توصیه ها توجه کنند و به کمپین های #درخانه_می مانیم و #به_دید_و_بازدید_نمی رویم بپیوندند تا علاوه بر حفظ سلامت خود و رعایت حقوق دیگران، این فرصت را به خدمتگذاران خودشان در بخش درمان بدهند که با دغدغه کمتری به درمان بیماران بپردازند.

سلمان زاده در پایان یادآورشد: باز هم از شهروندان می خواهم حتما به سامانه خود ارزیابی الکترونیکی کرونا ویروس به آدرس salamat.gov.ir مراجعه نمایند و به پرسش هایی در مورد وضعیت سلامتی خود پاسخ دهند و در این مسیر به ما کمک کنند.

لازم به ذکر است که تا دو روز گذشته شمار مبتلایان به بیماری کرونا در شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان ۷۴ بیمار، فوتی ها ۸ مورد، بستری شدگان ۸۰ بیمار و بهبود یافته و ترخیص شدگان ۴۵ نفر اعلام شده بود.

 

نظر شما