با تایید نتیجه اثر بخش رژیم درمانی جدید بر روی ۶۰ بیمار مشخص شد؛

موفقیت بزرگ گروه تحقیقاتی عفونی دانشکده علوم پزشکی آبادان در درمان سریع بیماران کرونایی و کاهش مرگ ناشی از آن

۱۳۹۹/۰۱/۰۶ - ۱۳:۲۷:۴۶
کد خبر: ۹۸۱۱۲۵
موفقیت بزرگ گروه تحقیقاتی عفونی دانشکده علوم پزشکی آبادان در درمان سریع بیماران کرونایی و کاهش مرگ ناشی از آن
رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان از موفقیت بزرگ تیم تحقیقاتی عفونی این دانشکده در درمان بیماران کرونا و توقف مرگ ناشی از این ویروس خبر داد.

دکتر شکراله سلمان‌زاده امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در آبادان با تایید تاثیر موفقیت‌ آمیز تجویز داروی ضد ویروسی بر روی بیماران بد حال مبتلا به کووید ۱۹  توسط گروه عفونی دانشکده علوم پزشکی آبادان، اظهار کرد: بررسی تاثیر یک داروی ضد ویروسی بر روی بیماران بد حال مبتلا به کرونا ویروس بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان آیت‌اله طالقانی آبادان توسط گروه عفونی دانشکده علوم پزشکی این شهرستان حاکی از موفقیت در درمان این بیماران و کاهش طول بستری در بیمارستان بوده است.

در همین راستا معاون آموزشی و پژوهشی این دانشکده و مسوول این گروه تحقیقاتی عفونی اظهار کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور، استان خوزستان و محدوده دانشکده علوم پزشکی آبادان؛ تیم تحقیقاتی این دانشکده تصمیم گرفت از داروهایی استفاده کند که با کمک آنها علایم بالینی بیمار سریع‌تر بهبود پیدا کند، تنگی نفس فرد مبتلا به کرونا به سرعت رو به بهبودی برود و در نهایت روزهای بستری در بخش مراقبت‌های ویژه و بیمارستان نیز کاهش پیدا کند.

دکتر سارا مبارک با اشاره به این که مباحث ذکر شده مبنای فکری یک گروه تحقیقاتی در دانشکده علوم پزشکی آبادان شد، اضافه کرد: بعد از بستری بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان آیت‌اله طالقانی آبادان، تیم تحقیقاتی ما تصمیم گرفت یک رژیم را علاوه بر رژیم استاندارد کشوری بر روی بیماران بعد از اخذ مجوزهای لازم از وزارت بهداشت و البته کد ملی اخلاق در پژوهش، اجرایی نماید.

او ادامه داد: نتایج اولیه رژیم یاد شده در روزهای اول بسیار مسرت‌ بخش بود و در مقایسه با رژیم پروتکل کشوری از نظر مرگ و میر و روزهای بستری و همچنین تنفس عادی نتایج بسیار خیره‌کننده‌ای را منتج کرد.

مسوول گروه تحقیقاتی عفونی ویژه کرونا ویروس در جنوب غرب خوزستان توضیح داد: در مقایسه دو گروه که یک گروه رژیم استاندارد کشوری را گرفته بودند و گروه دوم رژیم پیشنهادی گروه دانشکده علوم پزشکی را دریافت نموده بودند، میزان مرگ و میر گروه دوم به صفر رسید، میزان روزهای بستری این گروه کاهش پیدا کرد و اتفاق بسیار مهم این بود که افرادی که در بخش مراقبت‌های ویژه بودند و تنفس مصنوعی دریافت می‌کردند بعد از ۴ روز به تنفس عادی برگشتند و شرایط ترخیص از بیمارستان را به دست آوردند.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به اینکه به مدت یک ماه این دارو روی ۶۰ بیمار از بیماران بستری مبتلا به کرونا نتایج بسیار خوبی داشته است، افزود: امیدوار هستیم با راهگشا بودن این رژیم برای درمان و ورود آن به پروتکل‌های کشوری برای کاهش روزهای بستری در بیمارستان و در نهایت پایین آمدن میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا گام بسیار بزرگی را برداشته باشیم.

مبارک در پایان اضافه کرد: دوره دو هفته‌ای را برای پیگیری بیماران بعد از دریافت این رژیم انتخاب کردیم که خوشبختانه در این دوره بیماران بهبود پیدا کردند و بعد از دریافت تنفس طبیعی از بیمارستان ترخیص شدند.

لازم به ذکر است که محدوده فعالیت های دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل جنوب غرب خوزستان(آبادان، خرمشهر و شادگان) می شود که تا کنون ۹۹ ابتلا به کرونا در این محدوده به ثبت رسیده که از این میان ۶۱ بیمار قطعی با حال عمومی خوب بهبود یافته و ترخیص شدند و ۹ مورد نیز منجر به فوت شده که اکثرا دارای سن بالا و بیماری زمینه ایی بودند.

 

تاثیر اثربخش رژیم درمانی گروه تحقیقاتی عفونی دانشکده علوم پزشکی آبادان بر

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز