روایت مشاور امور بانوان فرماندار ویژه آبادان از فعالیت زنان توانمند و ایثار گر آبادانی در روزهای کرونایی:

اینجا هنوز خط مقدم است/تلاش برای تنفس اکسیژن خالص+ببینید

۱۳۹۹/۰۱/۰۷ - ۱۹:۲۹:۳۶
کد خبر: ۹۸۱۵۳۹
اینجا هنوز خط مقدم است/تلاش برای تنفس اکسیژن خالص+ببینید
مشاور امور بانوان فرماندار ویژه آبادان نوشت: هر کدام از ما به عنوان یک همشهری تلاش کنیم در این راه پرفراز و نشیب مسوولیت و تعهد اجتماعی خود را در قبال خودمان و سایرین به نحو مطلوب به انجام برسانیم تا با یاری خداوند و همیاری یکدیگر، کرونا را شکست دهیم.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، مهسا سادات محسن فر مشاور امور بانوان فرماندار ویژه آبادان در روایتی شمه ای از فعالیت بانوان ایثارگر آبادانی را که در کارگاه‌های تولید به کار دوخت ماسک برای مبارزه با بیماری کرونا مشغول هستند را به رشته ی تحریر در آورده است که با هم می خوانیم.

تبلور ایثار

این روزها همه خانواده های آینده نگر و علاقمند به سلامت خود و مردم در خانه هایشان به سر می بردند تا مسوولیت اجتماعی خویش را در قبال مبارزه با ویروس کرونا به انجام برسانند. در این اوقات حساس که شیوع و همه گیری ویروس سلامت اقشار وسیعی از مردم دنیا، کشورمان و هم استانی های عزیزمان را درگیر خود نموده، آبادان عزیز نیز که همواره مهد پرورش و بالندگی فرزندانی است که در میعادگاه های حساس تاریخ خوش درخشیده اند و بدین سان مردم عزیز و زنان و مردان خیرخواه آبادان نیز تلاش می کنند در کنار ایثارگران خط مقدم حماسه سلامت، دین خود را به معرفت و انسانیت ادا می نمایند. آنچه این روزها در شهر ما به خوبی مشهود است اینکه عده ای نیز در جبهه ای دیگر به جهادگری مشغولند تا به سبک و سیاقی دگر اندیش رسالت اجتماعی خود را به گونه ای دیگر در این روزهای مهم به زیبایی به منصه ظهور برسانند.

مشارکت دستگاه‌های و نهاد های آبادان

نهادها و سازمان ها و ادارات زیادی دست به دست هم داده اند تا طبق وظیفه ذاتی خود و یا بر اساس حمایت اجتماعی از شهروندان گرانقدر آبادان دست به یک تلاش جمعی برای تولید ملزومات اولیه بهداشتی نظیر سفارش تولید ماسک و یا روپوش یکسره(گان) و دستکش های یکبار مصرف و مواد شوینده که به دلیل مصرف بالا و افزایش تقاضا به تولید آنها از پیش احساس می شود، نمایند.

بخش مشارکت های اجتماعی دانشکده علوم پزشکی، شرکت پالایش نفت، ستاد عتبات عالیات، آموزش و پرورش، پایگاه مقاومت بسیج، حوزه علمیه، بهزیستی و کمیته امداد آبادان و اروندکنار و برخی از انجمن های خیریه و مردم نهاد در قالب جامعه مدنی در کاهش آسیب ها و بحران قدم پیش نهاده و از آن جمله اند.

شرکت های تولید؛ پشتبانی قوی برای دانشکده علوم پزشکی

در پس این پرده پر مهر و عشق به همنوع، بانوانی توانمند و خلاق با انگیزه کمک به همنوع از استعداد و توان و امکانات موجود بهره گرفته اند و با تغییر خط تولیدات و یا راه اندازی خط تولید چه در کارگاه و یا در خانه به صورت انفرادی، اما وصل به این زنجیره متمدن انسانی و با رعایت هشدارهای بهداشتی اقدام به تولید ماسک و سایر اقلام بهداشتی می نمایند، تا کنون تولیدات خیاطی شرکت های تعاونی"نرگس زار ایمان" و دو شرکت تعاونی زنان روستایی در اروندکنار دهستان منیوحی(کوثر و بهار)، شرکت"سازا بحر و بر اروند" در شهرک صنعتی، کارگاه خیاطی واقع در بازار فیه، هنرستان دخترانه آرهاشم، بانوان بسیجی در حوزه های مختلف و بانوان توانمند حوزه علمیه خواهران با تولیدات روزانه هر کارگاه بین 600 تا 2000 ماسک و سایر اقلام و حداقل در ده کارگاه تولیدی به این پویش مهربانی و سلامت پیوسته اند. به طوریکه تا کنون در مجموع زمینه اشتغال بیش از 150 نفر از بانوان به این کار نیکو فراهم شده است.

بخشی اعظمی از این تولیدات به سفارش دانشکده علوم پزشکی است که در شهرستان های آبادان، خرمشهر و شادگان به عنوان متبوع این دانشکده و قطعا در داروخانه ها و بیمارستان ها مورد استفاده قرار خواهند گرفت و بخشی در میان گروه های در معرض خطر و آسیب نظیر بیماران خاص، پاکبانان، مراکز ترک اعتیاد و سالمندان و مددجویان بهزیستی و کمیته امداد به صورت رایگان توزیع شده است.

کرونا را شکست می دهیم

ضمن آرزوی صحت و سلامتی برای تمام انسان های این کره خاکی به مدد لطف و کرم پروردگار، پیشنهاد من به تمام خانواده هایی که مایلند در جریان این رود مهربانی و عشق قرار گیرند این است که سهم خود را به نوعی در بهبود و تداوم جریان این روند نیکو ایفا کنند.

از آنجایی که قلب رئوف و دستان گره گشای تمام زنان و مردان شهرم ایمان کامل دارم از آنها می خواهم با انجام نذر فرهنگی سلامت در ادامه روند این چرخه شریک باشند و با اهدا کمک های نقدی برای خرید و تدارک مواد اولیه و خام به جمع پویندگان این راه روشن بپیوندند.

امید آنکه هر کدام از ما به عنوان یک همشهری تلاش کنیم که در این راه پرفراز و نشیب مسوولیت و تعهد اجتماعی خود را در قبال خودمان و سایرین به نحو مطلوب به انجام برسانیم. با یاری یکدیگر، کرونا را شکست خواهیم داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز