مدیر روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی آبادان در گفت و گو با برنا مطرح کرد:

دستاورد مهم گروه تحقیقاتی عفونی پزشکان آبادان در مهار بیمار کرونا با تایید وزارت بهداشت است/با تکذیبیه اخلاق حرفه ای را زیر سوال نبریم

۱۳۹۹/۰۱/۰۷ - ۲۱:۱۹:۳۷
کد خبر: ۹۸۱۵۵۹
دستاورد مهم گروه تحقیقاتی عفونی پزشکان آبادان در مهار بیمار کرونا با تایید وزارت بهداشت است/با تکذیبیه اخلاق حرفه ای را زیر سوال نبریم
مدیر روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: این دستاورد مهم با رعایت اصول اخلاقی و زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اخذ مجوزهای لازم بوده و نتایج به دست آمده کاملا علمی و موثق است.

حسین کاید خورده مدیر روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی آبادان امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در آبادان با اعلام این خبر اظهار کرد: بعد از انتشار خبر تاثیر موفقیت آمیز یک داروی ضدویروس در درمان بیماری COVID-19 توسط محققین بیماری های عفونی دانشکده علوم پزشکی آبادان با کمال تعجب امروز شاهد خبر تکذیب این دستاورد مهم توسط یکی از مسوولین دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بودیم که لازم است در راستای تنویر افکار عمومی مواردی را به استحضار عموم برسانم.

او با بیان اینکه این تجربه ی موفق حاصل یک کار آزمایی بالینی مبتنی بر روش های کاملا علمی بوده، گفت: این دستاورد مهم با رعایت اصول اخلاقی و زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اخذ مجوزهای لازم بوده و نتایج به دست آمده کاملا علمی و موثق است.

مدیر روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به اینکه این مسوول استانی در بیانی دو پهلو دارو و رژیم درمانی محققان بخش عفونی دانشکده علوم پزشکی آبادان را موثر دانسته از طرفی فوت یک بیمار را در یک هفته اخیر دلیل عدم تاثیر مطلق این دستاورد مهم تحقیقاتی دانسته، افزود: مورد فوت ذکر شده توسط آن مسوول مربوط به گذشته و قبل از این تجربه بوده و البته واضح و مبرهن است که حتی بهترین روش های درمانی در افراد بسیار ناتوان و موارد خیلی شدید ممکن است با مرگ همراه باشد و اصولا در هیچ کجای دنیا نیز هیچ درمانی صد درصد موثر نیست.

کایدخورده با اشاره به اینکه در این تجربه موفق، مواردی مانند سرعت روند بهبودی بیمار، اصلاح اختلالات آزمایشگاهی، مدت زمان اقامت در بیمارستان و مرگ و میر به دقت بررسی شده، بیان کرد: خوشبختانه در همه موارد نتایج مثبت و با موفقیت همراه بوده که اطلاعات آن در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است.

مدیر روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه جای تاسف است کسی که هیچ گونه اطلاعی از جزییات این تحقیق ندارد و اساسا در حوزه مدیریت و اختیارات او نمی باشد، اقدام به تکذیب چنین خبری می نماید، تصریح کرد: لازم است پیش از اظهار نظر در خصوص یک موضوع تخصصی به ویژه در روزهای حساس، با کسب اطلاعات مکفی منجر به تضعیف کادر درمانی نشویم و با تکذیبیه اخلاق حرفه ای را زیر سوال نبریم. انشاالله در آینده نزدیک اخبار تکمیلی مسرت بخش دیگری از موفقیت در این حوزه منتشر و به اطلاع عموم خواهد رسید.

لازم به ذکر است که روز گذشته شکرالله سلمان زاده رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان از موفقیت بزرگ تیم تحقیقاتی عفونی این دانشکده در درمان بیماران کرونا و توقف مرگ ناشی از این ویروس و افزایش سرعت بهبود بیماران خبر داده بود. (اینجا بخوانید)

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز