رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد:

کاهش ابتلا به یک مورد در ۲۴ ساعت/ بازگشایی برخی اصناف به معنای عادی شدن شرایط نیست/ لزوم رعایت فاصله گذاری هوشمند از سوی شهروندان

۱۳۹۹/۰۱/۲۷ - ۱۲:۵۵:۴۴
کد خبر: ۹۸۸۸۳۹
کاهش ابتلا به یک مورد در ۲۴ ساعت/ بازگشایی برخی اصناف به معنای عادی شدن شرایط نیست/ لزوم رعایت فاصله گذاری هوشمند از سوی شهروندان
رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان از کاهش شمار ابتلا به یک مورد در ۲۴ ساعت خبر داد و گفت: مشار مبتلایان به بیماری کرونا در جنوب غرب خوزستان به ۲۰۷ مرود رسیده است.

شکر الله سلمان زاده امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در آبادان با بیان اینکه خوشبختانه در شبانه روز گذشته در خرمشهر و شادگان بیمار کرونا ویروس نداشتیم، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته یک مورد ابتلا در منطقه داشتیم که مربوط به آبادان بوده است.

او با اشاره به اینکه شمار مبتلایان به این بیماری در محدوده جنوب غرب خوزستان به ۲۰۷ مورد رسیده است، گفت: به تفکیک در آبادان ۷۴ مورد، خرمشهر ۱۰۶ مورد و شادگان نیز ۲۷ بیمار مشاهده و ثبت شده است که از این تعداد ۱۶۱ بیمار قطعی با حال عمومی خوب بهبود یافته و ترخیص شدند با این حال حداقل به مدت دو هفته نیز پیگیری روند ادامه سلامتی این افراد در منزل هم هستیم.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: خوشبختانه طی ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی نداشتیم و طبق آمار تعداد نهایی فوتی های ناشی از کرونا در این محدوده ۲۰ مورد است که به تفکیک شامل پنج نفر در آبادان، ۱۳ مورد در خرمشهر و دو مورد در شادگان می شود.

سلمان زاده با اشاره به تلاش شبانه روزی کادر درمان، بیان کرد: جای نگرانی بابت پرسنل درمان نیست و این عزیزان در تلاش برای بهبود بیماران از هیچ کوششی تا کنون دریغ نکرده اند، ما هم سعی می کنیم انگیزه این عزیزان را به شکل های انگیزشی مختلف بالا ببریم. برخی عزیزان و گروه ها هم با حضور در مرکز و ارایه هدایایی به کادر درمان خسته نباشید میگویند که بسیار موثر بوده و ما هم سعی می کنیم با پرداخت های مالی بیشتر خصوصا افرادی که در خط مقدم درمان هستیم بتوانیم بخشی از خدمات این افراد را جبران کنیم.

فرمانده مبارزه با کرونا ویروس جنوب غرب خوزستان در خصوص وضعیت کلی این بیماری در منطقه توضیح داد: وضعیت بیماری در منطقه پایدار است و روزانه یک تعدادی ترخیص می شوند و برخی هم بستری. فعلا افزایش بیمار نداشتیم به عنوان مثال در روز گذشته ۱۷ مورد بستری و ۱۱ مورد ترخیص داشتیم. اگر مردم همچنان همکاری کنند و فاصله گذاری هوشمند به معنای واقعی از سوی شهروندان اجرا بشود، امیدواریم در روزهای آینده با افزایش موارد بیماری مواجه نشویم و بیماری را کنترل کنیم.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه بازگشایی اصناف کم ریسک به معنای عادی شده اوضاع نیست، اضافه کرد: قرار نبود با آغاز به کار برخی اصناف کم ریسک ضروری رفت و آمده های نیز عادی بشود، هنوز همان اقدامات و حدودیت ها وجود دارد و هنوز خطر بیماری کماکان پا برجاست. لذا هنوز شعار و هشدار این است که #درخانه_بمانید مگر برای کار ضرور از خانه خارج شوید، اما متاسفانه به شلوغی خیابان ها نگاه کنید افرادی را هم می بینید که کار ضروری ندارند و این نوید روزهای خوب را نمی دهد، واقعا بگویم بیش از این کادر درمان هم تاب تحمل شرایط حاد تر را ندارد، پس با رعایت هشدارها بار را از روی شانه های کادر درمان کم کنیم.

او با بیان اینکه افرادی که بنا به ضرورت بیرون می روند هم باید فاصله گذاری هوشمند را رعایت کند، تصریح کرد: همیشه اینگونه در نظر بگیرید که فرد پشت سر یا رو بروی شما ممکن است ناقل بیماری باشد و باید فاصله استاندارد را با افراد رعایت کنید تا از امنیت بالاتری برخوردار باشید، در جاهایی که تجمع وجود دارد حاضر نشوید، بهداشت دست را همیشه رعایت شود و به چشم و دهان و بینی نبرند.

سلمان زاده در پایان از شهروندان خواست حتما به سامانه خود ارزیابی الکترونیکی کرونا ویروس به آدرس salamat.gov.ir  مراجعه نمایند و ضمن پاسخ به سوالات به تماس دریافتی از طریق شماره ۴۰۳۰ پاسخ دهند.

لازم به ذکر است که آمار ابتلا تا روز گذشته در شهرهای آبادان و خرمشهر و شادگان ۲۰۶ مورد، فوت شدگان ۲۰ نفر اعلام شده بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز