معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد:

مجوز راه‌اندازی ۲ خط تولید محلول ضدعفونی‌‌کننده در خرمشهر صادر شد

۱۳۹۹/۰۲/۰۴ - ۱۸:۴۳:۵۱
کد خبر: ۹۹۲۴۸۹
مجوز راه‌اندازی ۲ خط تولید محلول ضدعفونی‌‌کننده در خرمشهر صادر شد
معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان از آغاز به کار دو واحد تولیدی مواد شستشو و ضد عفونی کننده دست در خرمشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، کمیته فنی و تخصصی تایید صلاحیت پروانه‌های بهداشتی در معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان برگزار شد. در این کمیته درخواست‌ها و مدارک ارایه‌ شده از شرکت‌های متقاضی مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت پس از تبادل‌نظر و جمع‌بندی کلی با صدور و تمدید سه پروانه ساخت و صدور دو خط تولیدی مایع ضدعفونی‌کننده دست موافقت شد.

معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای رفع نیاز مردم شهرستان‌های آبادان و حومه، خرمشهر و شادگان به مواد ضدعفونی‌کننده دست در راستای مبارزه با ویروس کرونا، اظهار کرد: بر اساس مجوز صادر شده در کمیته فنی و تخصصی، تایید صلاحیت پروانه‌های بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشکده برای دو کارخانه تولید مواد شوینده، خط تولید محلول ضدعفونی‌کننده دست در شهرک صنعتی شهرستان خرمشهر محقق شد.

هدا مجیری افزود: این دو کارخانه خط تولید محلول ضدعفونی‌کننده دست با ظرفیت‌‌های تولید هر کدام روزانه دو هزار و ۵۰۰ لیتر محلول ضد عفونی‌کننده دست در شهرک صنعتی خرمشهر از روز شنبه ۶ اردیبهشت شروع به کار می‌کنند.

معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان در پایان بیان کرد: محصول تولیدشده در این دو کارخانه در بسته های ۲۵۰، ۵۰۰، ۷۵۰ سی‌سی و یک لیتری است که پس از استفاده از آن‌ها نیاز به آبکشی دست وجود ندارد.

لازم به ذکر است که در  کمیته یادشده تخلفات برخی از شرکت‌های تحت پوشش نیز مورد رسیدگی قرار گرفت.

 

 

نظر شما