مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان در گفت و گو با برنا مطرح کرد:

در مواجه با گرد و غبار از ورزش های سنگین و حضور در فضای باز اجتناب شود/ لزوم نوشیدن روزانه حداقل ۲ لیتر مایعات

۱۳۹۹/۰۲/۲۱ - ۱۵:۲۵:۴۷
کد خبر: ۹۹۹۹۸۸
در مواجه با گرد و غبار از ورزش های سنگین و حضور در فضای باز اجتناب شود/ لزوم نوشیدن روزانه حداقل ۲ لیتر مایعات
مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در زمان وقوع گرد و غبار باید از ورزش های سنگین و بیرون ماندن از خانه اجتناب کرد.

جعفر ربیحاوی امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در آبادان اظهار کرد: ذرات گرد و غبار از نظر اندازه کاملا متفاوت هستند و از ذرات درشت(غیر قابل تنفس) تا ریز(قابل تنفس)طبقه بندی می شوند.

او با بیان اینکه ذرات درشت گرد و غبار حداکثر می توانند به داخل بینی، دهان و حلق راه پیدا کنند، گفت: ذرات ریز می توانند به اعماق بیشتر و نواحی حساس مجرای تنفسی و ریه نفوذ کرده و اثرات نسبتا مهمی بر سلامت انسان بگذارند.

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: بیشتر ذراتی که در پدیده گرد و غبار وجود دارند از نوع درشت یا غیرقابل تنفس هستند و تهدید جدی برای سلامت مردم ایجاد نمی کنند ولی ممکن است در افراد مبتلا به بیماری های تنفسی مانند آسم و برونشیت و آمفیزم و بیماری های قلبی باعث تشدید بیماری و مشکلات حادتری شوند.

ربیحاوی بیان کرد: قرار گرفتن در معرض گرد و غبار می تواند واکنش های حساسیتی و حملات آسم را تشدید کند و در مواردی مشکلات تنفسی حادی ایجاد نماید و نهایتا طول عمر را کاهش دهد.

او در ادامه با تاکید بر لزوم انجام اقدامات احتیاطی برای پیشگیری از اثرات گرد و غبار بر سلامت، توضیح داد: در مواقع باید حدالامکان از فعالیت های خارج از منزل خود داری نمود یا یا در صورت الزام به انجام، زمان آن را به حداقل ممکن کاهش داد.

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان با تاکید بر خودداری از خروج غیر ضروری از منزل و تردد بی مورد در معابر شهری تا حد امکان، اضافه کرد: همچنین در این مواقع افراد باید از ورزش سنگین به ویژه اگر دارای مشکلات تنفسی یا آسم هستند، خود داری نمایند.

ربیحاوی با تاکید بر اینکه در مواقع گرد و غبار شهروندان در محیط های بسته بمانند و درها و پنجره ها را بسته نگه دارند و در صورت امکان از سیستم تهویه مطبوع استفاده شود، افزود: برای جلوگیری از آلودگی مواد غذایی و آب آشامیدنی از پوشش مناسب برای مواد غذایی آماده مصرف استفاده شود و قبل از نگهداری مواد غذایی در یخچال، باید گرد و غبار را از روی آن پاک نمود.

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان در پایان با بیان اینکه تمام ورزشکاران و شهروندان از هر گونه فعالیت فیزیکی و ورزشی و پیاده روی در فضای باز خودداری نمایند، تصریح کرد: نوشیدن مایعات(حداقل دو لیتر در روز) و خوردن سبزیجات و میوه تازه می تواند اثرات آلاینده ها بر بدن را کاهش دهد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز