سردار علی مویدی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر:

کرمان رکورد شکن در حوزه مواد مخدر کشور

۱۳۹۴/۰۱/۲۲ - ۰۹:۲۱:۱۱
کد خبر: ۲۷۶۴۲۱
کرمان رکورد شکن در حوزه مواد مخدر کشور
سردار مویدی - رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور ،درنشست خبری که امروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد سال 94 را سال حضور پررنگ پلیس مواد مخدر کشور در حوزه اجتماعی در بخش های عملی ، آموزشی ،مدارس و دانشگاه دانست .

به گزارش خبرنگار برنا ،سردار علی مویدی  صبح امروز در این نشست خبری که در اداره مبارزه مواد مخدر برگزار شد با   بیان اینکه سال  93 را با همکاری شما عزیزان در رسانه های مختلف با موفقیت پشت سر گذاشتیم ادامه داد :

سال گذشته  سالی پرتلاش در ستاد مواد مخدر کشور  بود. سال 93 توانستیم اهدافی را که از پیش تعیین شده بود و آنچه قانون بر عهده ما گذاشته بود به ثمر برسانیم که این اهداف بیش از 90درصد تحقق پیدا کرد .

وی با بیان اینکه از دستگاه های قضایی در همراهی برای به نتیجه رسیدن مثمر ثمر عملیات های تشکر می کنم  گفت : جدا از همراهی قانونی ،در سالی که گذشت با همکاری مردم توانستیم بیش از 490 تن انواع مواد مخدر را کشف کنیم که نسبت به سال های گذشته تفاوت چندانی نداشت و نزدیک به هم بود ولی از نظر کیفی برتری نسبت به گذشته داشته ایم . نزدیک به 1800 مورد عملیات در سطح کشور داشتیم که بخشی منجر به درگیری با قاچاقچیان مسلح شد. در 96 عملیات قاچاقچیان مسلح به   سلاح های سبک و سنگین بودند .

سردار مومنی با تاکید براینکه دستگیری هایمان 30درصد افزایش پیدا کرده است چنین توضیح داد : این افزایش در حالی است که در این حوزه نه امکانات و نه منابع انسانی افزایش داشته است ، ما با همان توان قبلی توانستیم در سال 93 شاهد رشد چشمگیری در نیروی انتظامی باشیم.

وی در ادامه افزود: عمده کارهایی که در سال 93 انجام شد دستگیری تمساح خلیج بود که این شبکه بزرگ توسط ماموران منهدم شدند. حسین پنجک سرکرده این باند نیز دستگیر شد ازاین باند بیش از 100 تن مواد مخدر که در آب های آزاد ترانزیت کرده بودند ضبط شد.

کلیه عوامل داخلی این باند دستگیر شدند و صدها ملک از آن ها شناسایی شده و به مراجع قضایی تحویل داده شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد:  در سال 93، 250 آشپزخانه تولید مواد مخدر صنعتی را  در سراسر کشور شناسایی و منهدم کردیم و  بیش از 2 تن مواد صنعتی از این کارگاه ها ضبط شد.

مویدی گفت: بیشترین کشفیات در سال 93 تریاک است که بیش از 392تن بود. 70 تن حشیش، 15 تن سایر مواد مخلوطی، 8 تن مورفین، 10 تن هروئین آمار مجموع کشفیات سال 93 است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر در ادامه افزود: در بحث استان ها ،کرمان رکورد شکن در حوزه مواد مخدر است با بیش از 95 تن کشف مواد مخدر از این استان. هرمزگان 64 تن، مرزبانی کشور 63 تن، سیستان و بلوچستان 46 تن مواد کشف شد. در سال 93 شاهد افزایش قیمت مواد مخدر بودیم ولی نوع جدید صنعتی را در این حوزه شاهد نیستیم.

رئیس پلیس مبارزه  با مواد مخدر در رابطه با اولویت های برنامه سال 94 گفت: در بیست روز گذشته به لحاظ تلاش همکاران در حوزه های مختلف بیش از 20 تن مواد کشف شد که نسبت به سال گذشته 11درصد افزایش داشته است ، این مواد در جنوب سیستان و بلوچستان از یک باند ضبط شد.

وی در ادامه افزود: با پیگیری و همکاری ماموران توانستیم باند «غول بچه» را شناسایی و منهدم کنیم که سرکرده این باند جوانی کمتر از 20 سال است.  از این باند سه کیلوگرم کوکائین گرفته شد ، سه نفر از اعضای این باند دستگیر شدند ،تعدادی اموال و املاک از آن ها ضبط  و تحویل مراجع قضایی داده شد.

وی در بحث معتادان پرخطر چنین گفت :در بحث نگهداری این افراد تدابیری اندیشیده شده و مراکزی برای نگهداری این معتادین در نظر گرفته شده است.

وی در خاتمه گفت : درسال 94 تلاش می کنیم بیشترین دقت را در شرق کشور و جنوب شرقی داشته باشیم و تمرکز اصلی ما در برخورد با خورده فروشان و کلان فروشان خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز