در شبکه جهانی جام جم؛

تکنیک های تاب آوری و تحمل فشارهای روحی و روانی در «خانه مهر»

۱۴۰۰/۰۴/۲۳ - ۰۷:۵۶:۵۳
کد خبر: ۱۲۰۶۹۴۹
تکنیک های تاب آوری و تحمل فشارهای روحی و روانی در «خانه مهر»
برنامه «خانه مهر» روزهای دوشنبه تا جمعه ساعت 20:30 به وقت تهران از آنتن شبکه جام جم پخش می شود.

به گزارش برنا؛ علم روان شناسی مثبت گرا به جای پرداختن به ناهنجاری ها و اختلال ها، بر توجه بیشتر به توانمندی ها و استعدادهای انسان تاکید دارد. این رویکرد مثبت گرا هدف نهایی خود را شناسایی شیوه هایی برای حل مشکل می داند که بهتر زیستن و شادکامی انسان را در پی دارد.

در زندگی روزمره ما انسان ها، ماهیت برخی شرایط و تجارب به گونه ای است که افراد خواه ناخواه دچار مشکل می شوند به طوری که ممکن است سلامت روانی آن ها تهدید شود. تاب آوری شامل مجموعه ای از ظرفیت های فردی و روانی است که فرد به کمک آن ها می تواند در شرایط دشوار مقاومت کند و دچار آسیب دیدگی نشود و حتی در تجربه این شرایط مشکل آفرین یا بحرانی، خود را به لحاظ شخصیتی ارتقا بخشد. تاب آوری افراد را توانمند می سازد تا با دشواری ها و ناملایمات زندگی و شغلی رو به رو شوند، بدون این که آسیب ببینند و حتی از این موقعیت‌ها برای شکوفایی و رشد شخصیت خود استفاده کنند.

با این مقدمه میهمان امروز را معرفی می کنیم. امروز با دکتر نسیم نجفی – روانشناس تربیتی – درباره افزایش تاب آوری در مسائل روزمره اجتماع و خانواده گفتگو می کنیم. موضوعی که در عین همه گیر بودن اما هنوز عده ای راه حلی برای آن ندارند.

در بخش دیگر آیتم کارشناسی، با حضور سید حجت بزاز زاده – دکترای مدیریت وبازرگانی  -به تحقیق و توسعه بازار کسب وکار در خانواده  خواهیم پرداخت. چرا که در شرایط اقتصادی کنونی همه اعضای خانواده تلاش می کنند از هر فرصتی برای کسب درآمد اسفاده کنند.

در بخش هنری ؛ آناهیتا حمزه ای به آموزش تکنیک رنگها می پردازد و در بخش آشپزی؛ شکوفه شیرالی  طرز تهیه اسلایس پنیری را آموزش می دهد.

برنامه خانه مهر روزهای دوشنبه تا جمعه ساعت 20:30 به وقت تهران از آنتن شبکه جام جم پخش می شود.

نظر شما