نامزد جانشینی البغدادی کیست؟

۱۳۹۹/۰۳/۰۱ - ۱۶:۰۲:۵۲
کد خبر: ۱۰۰۵۵۱۵
پایگاه خبری العهد نیوز عراق در گزارشی به بررسی سابقه جانشین احتمالی بازداشت شده سرکرده پیشین داعش پرداخت.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ پایگاه خبری العهد نیوز عراق در گزارشی به بررسی سابقه «عبدالناصر قرداش» نامزد جانشینی ابوبکر بغدادی، سرکرده پیشین داعش پرداخت که سازمان اطلاعات ملی این کشور شب گذشته از بازداشت وی خبر داده بود.

در این گزارش که با عنوان «قرداش، تروریستی که دستگاه اطلاعاتی عراق بازداشت کرد، کیست؟» منتشر شده، آمده است: خبرگزاری العهد نیوز امروز پنجشنبه اطلاعاتی تفصیلی را از تروریستی منتشر می‌کند که نامزد سرکردگی گروه‌های داعش بجای تروریست، «ابوبکر بغدادی» است و چهارشنبه شب از سوی دستگاه اطلاعاتی عراق بازداشت شد.

نام این تروریست «طه عبدالرحیم عبدالله بکر الغسانی» ملقب به «عبدالناصر قرداش» است. او متولد سال ۱۹۶۷ در تلعفر است که در موصل و در محله مشرفه سکونت دارد.

این پایگاه خبری در ادامه نوشت: قرداش در سال ۲۰۰۷ به گروه القاعده در استان نینوا پیوست و به عنوان مدیری در منطقه الجزیره عراق فعالیت کرد و پس از آن سمت والی الجزیره را عهده دار شد. در دورانی که این سمت را در القاعده بر عهده داشت، تعدادی عملیات تروریستی به انجام رساند که شماری از نیرو‌های عراقی و شهروندان بی گناه هدف این حملات قرار گرفتند.در آغاز سال ۲۰۱۰ از سوی «والی شمال» به عنوان جانشین وی برگزیده شد و با دستور «ابوعمر البغدادی» تروریست به هلاکت رسیده، به سمت والی ولایات شمال (که جنوب موصل، موصل، منطقه الجزیره و کرکوک را شمال می‌شود) عهده دار شد.

در پایان سال ۲۰۱۱ با ابوبکر بغدادی، سرکرده پیشین داعش در اطراف استان بغداد دیدار کرد و از سوی وی به سمت فرماندهی ساخت و توسعه انتخاب شد.

وی پس از آن از سوی ابوبکر بغدادی مکلف شد تا به سوریه رفته و در کارگاه‌های ساخت سلاح، مواد منفجره و .. برای تجهیز گروه‌های تروریستی فعالیت کند. پس از وقوع اختلافات و شکاف‌هایی در القاعده و جداشدن جبهه النصره از داعش، متهم در سمت والی شرقی در سوریه (مناطق حسکه، دیرالزور و رقه) قرار گرفت.

وی پس از آن به دستور بغداد سمت والی برکه را عهده دار شد و پس از برپایی خلافت خودخوانده داعش، به منصب معاونن فرماندهی کمیته نظارتی داعش و پس از آن معاونت ابو محمدعدنانی، سخنگوی داعش رسید. پس از هلاکت عدنانی، به فرماندهی این کمیته و پس از ان به معاونت ابوبکر بغدادی رسید.

وی از افرادی بود که در درگیری‌های کوبانی و تسلط بر شهر تدمر، حلب و درگیری‌های الباب نقش زیادی داشت.او همچنین از افرادی بود که در استفاده از گاز خردل که علیه نیرو‌های عراقی بکار گرفته شد، نقش داشت.شب گذشته رسانه‌های عراق به نقل از سازمان اطلاعات ملی این کشور اعلام کردند که عبدالناصر قرداش، که از او به عنوان نامزد جانشینی ابوبکر البغدادی سرکرده داعش یاد می‌شود، دستگیر شده است.

در بیانیه سازمان اطلاعات ملی عراق آمده بود: امروز براساس اطلاعات دقیق دریافتی، فرد تروریستی به نام عبدالناصر قرداش که کاندیدای جانشینی البغدادی بود، دستگیر شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران
نظر شما