کاخ سفید: ترامپ با مصرف هیدروکسی کلروکین احساس «عالی» دارد!

۱۳۹۹/۰۳/۰۹ - ۰۹:۲۰:۱۹
کد خبر: ۱۰۰۸۰۳۰
کاخ سفید: ترامپ با مصرف هیدروکسی کلروکین احساس «عالی» دارد!
ترامپ بار دیگر بر مصرف داروی هیدروکسی کلروکین برای مقابله با کرونا تاکید کرد.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، کیلی مک انانی، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید دیروز پنجشنبه مدعی شد: «دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا پس از مصرف داروی هیدروکسی کلروکین احساس "عالی" دارد و اگر احساس کند در معرض ویروس کرونا قرار دارد، دوباره این دارو را مصرف می‌کند.»

مک انانی به خبرنگاران گفت: «او احساس خوبی دارد. او بعد از گرفتن این رژیم احساس عالی می‌کند.»

وی اظهار داشت پیش از این با ترامپ صحبت کرده و ترامپ به او گفته در صورتی که احساس کند در معرض بیماری است دوباره آن را مصرف خواهد کرد.

هفته گذشته ترامپ فاش کرد که با وجود شک و تردید در مورد اثربخشی داروی هیدورکسی کلروکین در معالجه بیماری کووید-۱۹ آن را یک اقدام پیشگیرانه در نظر گرفته است.

هیدروکسی کلروکین در معالجه بیماران مبتلا به کووید -۱۹ اثبات نشده است و سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به دلیل خطر مشکلات ریتم قلبی نسبت به استفاده از آن در خارج از بیمارستان یا آزمایشات بالینی هشدار داده است. این دارو برای معالجه بیماران مبتلا به مالاریا و لوپوس مورد استفاده قرار گرفته است.

ترامپ و برخی متحدانش این دارو [برای درمان کرونا] را یک «معجره درمانی» خواندند. حتی ترامپ گفته بود خودش نیز این دارو را برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری ویروسی مصرف کرده است. این در حالی است که سازمان غذا و داروی سازمان ملل ماه گذشته هشدار داده بود که این دارو فقط باید در محیط‌های بیمارستانی استفاده شود و استفاده سرخود از این دارو عوارض جدی از جمله مشکلات قلبی به دنبال دارد.

رئیس‌جمهور آمریکا هفته گذشته در پاسخ به این پرسش که طبق چه شواهدی مصرف داروی هیدروکسی کلروکین را برای درمان کرونا پیشنهاد کرده است، گفت که تماسی با او گرفته شده و به گفته شده که نتیجه آن مثبت بوده است و تنها نتیجه منفی آن را تحقیقات وابسته به بیمارستان‌های وزارت امور کهنه سربازان اعلام کرده اند.

ویروس کرونا تاکنون بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر را در آمریکا مبتلا کرده است که از این میان ۱۰۳ هزار نفر جان باخته اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز